Forslag til bryllupsfest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

nielsen80

Hej Dejlige tøser

Jeg er i den heldige situation, at jeg bare har fundet manden i mit liv. Jeg er så heldig, at han faktisk også mener jeg er pigen i hans, og vi vil derfor rigtig gerne giftes. Vi har dog bare et problem, vores ønsker til et bryllup er MEGET forskellige. Min kæreste og hans familie er meget traditionelle i forbindelse med højtider, og vi snakker derfor om bryllup med hvid kjole, taler, sange etc. Jeg derimod er fuldstændig modsat - jeg så helst vi bare var ham og mig på rådhuset, også en lækker middag bagefter.

Skulle vi gøre det efter min kærestes model, snakker vi cirka 65 mennesker fra hans familie(tanter,fætre etc), og som sagt en familie med meget fastlåste traditioner. Jeg hader sange, taler og i det hele taget at være midtpunkt, men med hans famile ville mine ønsker ikke blive taget højde for. Min famile tæller allerhøjst 10, og for at være ærlig er der faktisk ikke andre end min søster, jeg ønsker at dele dagen med.

Jeg spørger derfor jer om, nogle af jer dejlige tøser har forslag til et evt. måde, man kunne holde bryllup på, hvor vi begge kunne have en god dag. Vil gerne gøre min kæreste glad, men synes heller ikke jeg vil bruge +50000 kr på en dag, jeg vil hade.

Håber I kan hjælpe, evt. med fortællinger om jeres bryllup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

GitteC78

nielsen80 skriver:

Hej Dejlige tøser

Jeg er i den heldige situation, at jeg bare har fundet manden i mit liv. Jeg er så heldig, at han faktisk også mener jeg er pigen i hans, og vi vil derfor rigtig gerne giftes. Vi har dog bare et problem, vores ønsker til et bryllup er MEGET forskellige. Min kæreste og hans familie er meget traditionelle i forbindelse med højtider, og vi snakker derfor om bryllup med hvid kjole, taler, sange etc. Jeg derimod er fuldstændig modsat - jeg så helst vi bare var ham og mig på rådhuset, også en lækker middag bagefter.

Skulle vi gøre det efter min kærestes model, snakker vi cirka 65 mennesker fra hans familie(tanter,fætre etc), og som sagt en familie med meget fastlåste traditioner. Jeg hader sange, taler og i det hele taget at være midtpunkt, men med hans famile ville mine ønsker ikke blive taget højde for. Min famile tæller allerhøjst 10, og for at være ærlig er der faktisk ikke andre end min søster, jeg ønsker at dele dagen med.

Jeg spørger derfor jer om, nogle af jer dejlige tøser har forslag til et evt. måde, man kunne holde bryllup på, hvor vi begge kunne have en god dag. Vil gerne gøre min kæreste glad, men synes heller ikke jeg vil bruge +50000 kr på en dag, jeg vil hade.

Min kæreste og jeg skal vies på lørdag d 28 maj. Min kæreste er ikke til bryllup og den store fest. Jeg er til det hele store kjole, kirke og stor fest. Men nogle gange må man gå på kompromis (staves)...

Vi har så valgt at blive vies på rådhus, jeg får hvid kjole, dog ikke stor men en flot kort kjole (passe bedre til rådhus). Derefter skal vi have middag med den nærmeste familie (forældre, søskene + deres kærester og min kærestes mormor) på hotel. Og derefter slutter vi af med kaffe og kage hjemme hos os, min familie kommer med bryllups kagen.

Selv om dagen ikke bliver jeg jeg altid har drømt om, er jeg sikker på at vi nok skal få en dejlig dag med familien. Når alt kommer til alt kommer det jo ikke an på den store fest osv, men at man har haft en dejlig dag med sin elskede mand...

Vi har valgt at bruge en del penge på ringene, da det jo er nogle vi skal have på hver dag...

Håber I finder ud af noget, som gør jeg begge glad...

Anmeld

21. maj 2011

Michael healer

nielsen80 skriver:

Hej Dejlige tøser

Godmorgen

Jeg svare dig nu alligevel selv om jeg ikke er en dejlig tøs he he 

Først vil jeg lige høre dig, om din mand ved dette du her har skrevet, altså hvor meget det betyder for dig, at du helst ikke for sådan et bryllup som han ønsker ? syntes det er lidt vigtigt at høre hvad hans reaktion var på dette, hvis det er ok ?

For det andet, ved du om den mde han vil holde det på, er fordi at sådan bliver det gjort i hans familie og han ønsker ikke at være anderledes end resten, eller om han faktisk godt kan lide det på den måde som hans familie normalt holder det på ?

Ja ved godt det ikke er til meget hjælp endnu, men syntes lige jeg mangler disse info før jeg vil komme med et svar på problematikken

Anmeld

21. maj 2011

nielsen80

Tak for svar - det lyder til I har fundet den helt rigtige løsning for jer. Jeg giver dig 100% ret, det handler om dagen mellem dig og manden - ikke andet. Jeg ville bare ønske at hele svigermekanikken, som jeg ellers elsker, også kunne se det. For at være ærlig glæder jeg mig mere til at være gift end til selve brullupet.

Og KÆMPE tillykke med det forestående bryllup, håber du får en fantastisk dag! 

Anmeld

21. maj 2011

nielsen80

Michael healer skriver:

Godmorgen

Jeg svare dig nu alligevel selv om jeg ikke er en dejlig tøs he he 

Først vil jeg lige høre dig, om din mand ved dette du her har skrevet, altså hvor meget det betyder for dig, at du helst ikke for sådan et bryllup som han ønsker ? syntes det er lidt vigtigt at høre hvad hans reaktion var på dette, hvis det er ok ?

For det andet, ved du om den mde han vil holde det på, er fordi at sådan bliver det gjort i hans familie og han ønsker ikke at være anderledes end resten, eller om han faktisk godt kan lide det på den måde som hans familie normalt holder det på ?

Ja ved godt det ikke er til meget hjælp endnu, men syntes lige jeg mangler disse info før jeg vil komme med et svar på problematikken

Vi kan kalde dig en dejlig knægt så

Ja min kæreste ved det godt - vi snakker faktisk tit om det. Som man nok kan læse mellem linjerne, har jeg et meget anstregt forhold til størstedelen af min famile, og jeg ønsker faktisk på ingen måde, at de skal være af del af dagen. Min kæreste er derimod meget tæt med sin - og de er virkelig også på alle måder fantastiske mennesker, som støtter op om alt. Jeg er bare mere privat, og bryder mig virkelig ikke om at være i centrum på den måde.

Min kæreste ville allerhelst have den helt traditionelle model, men er som mig selvfølgelig villig til at gå på kompromis. Vi har bare frygtelig svært ved at finde et.......

Anmeld

21. maj 2011

Michael healer

nielsen80 skriver:

Vi kan kalde dig en dejlig knægt så

Ja min kæreste ved det godt - vi snakker faktisk tit om det. Som man nok kan læse mellem linjerne, har jeg et meget anstregt forhold til størstedelen af min famile, og jeg ønsker faktisk på ingen måde, at de skal være af del af dagen. Min kæreste er derimod meget tæt med sin - og de er virkelig også på alle måder fantastiske mennesker, som støtter op om alt. Jeg er bare mere privat, og bryder mig virkelig ikke om at være i centrum på den måde.

Min kæreste ville allerhelst have den helt traditionelle model, men er som mig selvfølgelig villig til at gå på kompromis. Vi har bare frygtelig svært ved at finde et.......

Ok takke for svar

Jeg syntes da det lyder rigtigt dejligt at i begge er villige til at gå på kompromis, det er jo ligesom vejen frem for at finde en løsning, og ja der findes nok ikke nogle nemme løsningen, men kom på noget.

Hvad om du fandt ud af hviken ting som allerehelst vil være for uden, hvis nu du kunne vælge 1 ting som du under alle om stændigheder vil have det meget dårligt med ?

Anmeld

21. maj 2011

nielsen80

Michael healer skriver:

Ok takke for svar

Jeg syntes da det lyder rigtigt dejligt at i begge er villige til at gå på kompromis, det er jo ligesom vejen frem for at finde en løsning, og ja der findes nok ikke nogle nemme løsningen, men kom på noget.

Hvad om du fandt ud af hviken ting som allerehelst vil være for uden, hvis nu du kunne vælge 1 ting som du under alle om stændigheder vil have det meget dårligt med ?

Det er mig der takker for svar!

Ikke en dårlig ide - tror måske det kunne virke, hvis vi begge lavede sådan en liste. Det er jo i virkeligheden et luksusproblem, det vigtigste er jo man er sammen med den man vil have for livet, og bryllup er jo bare en dag - det vigtigste er dagligdagen, og den er fantastisk!

Er sikker på vi nok skal finde et passende kompromis - men ideer kan man jo alt bruge

Anmeld

21. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej Dejlige tøser

Hvad med Kirkelig vielse og så reception med lidt lækkert efterfølgende?

Så bliver det en blanding af hans traditioner og dine mere afslappede ønsker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.