Hvilke papirer skal udfyldes når man skal giftes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Ann.

Man skal have en ægteskabserklæring og en om navneændring.

Men hvad er den der prøvelsesattens?

Jeg er ikke sikker på hvad jeg skal bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Ploffer

Du skal udfylde en ægteskabserklæring og en evt. Navneændringsformular og aflevere/sende til kommunen... Prøvelsesattesten får i tilsendt når kommunen har godkendt jeres ægteskab og den afleverer i så til præsten :-)

Anmeld

20. maj 2011

Ann.

Ploffer skriver:

Du skal udfylde en ægteskabserklæring og en evt. Navneændringsformular og aflevere/sende til kommunen... Prøvelsesattesten får i tilsendt når kommunen har godkendt jeres ægteskab og den afleverer i så til præsten :-)

Okay, får vi den inden vi bliver gift så?

Anmeld

20. maj 2011

Ploffer

Ann. skriver:

Okay, får vi den inden vi bliver gift så?

Jep... vi fik vores i tirsdags ca 1 uge efter vi havde afleveret ægteskabserklæringen  I får den med posten og afleverer den til præsten når i skal mødes med ham/hende  men i skal bare huske at den kun har en gyldighed på 4 måneder... så hvis der er længere end det til brylluppet skal i vente lidt med at udfylde ægteskabserklæringen 

Anmeld

20. maj 2011

Ann.

Ploffer skriver:

Jep... vi fik vores i tirsdags ca 1 uge efter vi havde afleveret ægteskabserklæringen  I får den med posten og afleverer den til præsten når i skal mødes med ham/hende  men i skal bare huske at den kun har en gyldighed på 4 måneder... så hvis der er længere end det til brylluppet skal i vente lidt med at udfylde ægteskabserklæringen 

Uh jamen det er allerede i næste måned Så vi har vist lidt travlt Har planer om at afleverer den mandag. Kan man ikke printe dem fra nettet?

Anmeld

20. maj 2011

Ploffer

Ann. skriver:

Uh jamen det er allerede i næste måned Så vi har vist lidt travlt Har planer om at afleverer den mandag. Kan man ikke printe dem fra nettet?

Jeg tror nok man kan printe den ud, jo.... prøv at kigge på borger.dk  Uhhh så er det jo lige om snart  Har i styr på det hele? 

Anmeld

20. maj 2011

Ann.

Ploffer skriver:

Jeg tror nok man kan printe den ud, jo.... prøv at kigge på borger.dk  Uhhh så er det jo lige om snart  Har i styr på det hele? 

Ja det tror jeg nok Mangler lige et par små ting - men eller er der styr på det

Tak for hjælpen  

Anmeld

20. maj 2011

Ploffer

Ann. skriver:

Ja det tror jeg nok Mangler lige et par små ting - men eller er der styr på det

Tak for hjælpen  

Super 

Velbekomme 

Anmeld

20. maj 2011

Mira0911

Personregistering.dk 

Har selv været inde og udfylde/printe papir ud til navneændring... Mener også jeg så noget med ægteskab osv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.