Nogle der har forstand på barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

mukka88

Hej Piger

Har ikke så meget forstand på dette, så ville se om der er nogle af jer der kan hjælpe.

Jeg er ansat som social og sundhedhjælper aftenvagt, så arbejder jo ikke mange timer (28) Da meget af  min løn er tillæg.  

Jeg er ikke gravid, men når jeg bliver og jeg så har født og skal på barsel , ved jeg det første stykketid får jeg fuld løn under barsel og derefter på barsels dagpenge. Men jeg ville jo ikke få særligt mange penge da man går efter antal timer man abejde og det er kun 28 timer. Så kom jeg til at tænke på om min kærste istedet kan tage de sidste uger af barsel? da han arbejder 37 timer nogle der ved hvordan det forgå? huha håber i forstår den smøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

L.J.L

i kan dele de sidste 32 uger af barslen

Anmeld

20. maj 2011

mukka88

linselouise skriver:

i kan dele de sidste 32 uger af barslen

så han kan i princippet godt tage de sidste 32 uger ? ikke at det er det der kommer til at ske

Anmeld

20. maj 2011

Clisolka

mukka88 skriver:

så han kan i princippet godt tage de sidste 32 uger ? ikke at det er det der kommer til at ske

Jeps  I kan frit dele ugerne mellem jer 

Anmeld

20. maj 2011

mukka88

BB78 skriver:

Jeps  I kan frit dele ugerne mellem jer 

Super Mange tak  

Anmeld

20. maj 2011

Frejsmor

Ja I kan dele de sidste 32ugers barsel som I vil, meen det er meget forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads hvor længe man kan få fuld løn under barsel, mener man er berettiget til 14dage med fuld løn, og derefter er det så dagpenge sats, med mindre der er nogle specielle goder på arbejdet.. Så det er måske noget din kæreste lige skal undersøge.. Tænker bare at hvis din kæreste måske tjener mere end du gør, at så kan det måske i sidste ende alligevel ikke betale sig at det er ham der "kun" får dagpenge satsen, hvis du forstår?

Anmeld

20. maj 2011

mukka88

SkrukNu skriver:

Ja I kan dele de sidste 32ugers barsel som I vil, meen det er meget forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads hvor længe man kan få fuld løn under barsel, mener man er berettiget til 14dage med fuld løn, og derefter er det så dagpenge sats, med mindre der er nogle specielle goder på arbejdet.. Så det er måske noget din kæreste lige skal undersøge.. Tænker bare at hvis din kæreste måske tjener mere end du gør, at så kan det måske i sidste ende alligevel ikke betale sig at det er ham der "kun" får dagpenge satsen, hvis du forstår?

Maange tak for svar

Meeen, mig og min kæreste tjerner faktisk næsten det samme i måneden så det ville være mere smart, ham tog noget af det sidste af barsel, Så har vi lidt flere penge at gøre godt med end hvis jeg gjorde det, da 37 timer giver lige lidt mere end de 28 jeg har også ville jeg jo satdig være meget hjemme ved dem, da jeg jo som nævnt ikke har så mange timer

Anmeld

20. maj 2011

Frejsmor

mukka88 skriver:

Maange tak for svar

Meeen, mig og min kæreste tjerner faktisk næsten det samme i måneden så det ville være mere smart, ham tog noget af det sidste af barsel, Så har vi lidt flere penge at gøre godt med end hvis jeg gjorde det, da 37 timer giver lige lidt mere end de 28 jeg har også ville jeg jo satdig være meget hjemme ved dem, da jeg jo som nævnt ikke har så mange timer

Det var så lidt da..

Jamen så kan jeg godt se, så var det måske fint hvis han tog lidt at barslen, det jo lige med at få det hele til at passe bedst sammen økonomisk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.