Pakning af taske til ambulant fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

hekran

Alle artikler man finder omkring at pakke tasken til fødegangen går ud fra at du er førstegangsfødende og derfor bliver på barselsgangen et par dage efter fødsel og har brug for nogle ting.

Jeg er ved at pakke taske til min ambulante fødsel (er nu 37+1), hvis den snart går i gang, men jeg kan ikke finde ud af, hvad andet jeg skal tage med end rent tøj til mig og baby. Der bliver jo næppe brug for blade, badekåbe, shampoo og diverse denne gang, hvis det er ud af døren efter fødslen.

Hvad er jeres erfaring?

Rent tøj til mor
Tøj til baby
Hygiejnebind
Amme-BH
Måske lidt slik?

Er der andet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

MetteDN

stofbleer og alm. bleer

Anmeld

19. maj 2011

foto på lærred

Marita skriver:

Alle artikler man finder omkring at pakke tasken til fødegangen går ud fra at du er førstegangsfødende og derfor bliver på barselsgangen et par dage efter fødsel og har brug for nogle ting.

Jeg er ved at pakke taske til min ambulante fødsel (er nu 37+1), hvis den snart går i gang, men jeg kan ikke finde ud af, hvad andet jeg skal tage med end rent tøj til mig og baby. Der bliver jo næppe brug for blade, badekåbe, shampoo og diverse denne gang, hvis det er ud af døren efter fødslen.

Hvad er jeres erfaring?

Rent tøj til mor
Tøj til baby
Hygiejnebind
Amme-BH
Måske lidt slik?

Er der andet? 

Check med hospital (næste gang du har JM) om de har bleer til den lille. Det havde de sidst der jeg fødte.

Selv om du kun skal være der kort tid, så tog jeg sidst noget meget blødt toiletpapir med, synes det var meget rarere end deres "slibepapir"

Ellers tænker jeg kamera og videokamera til at tage billeder/video af det nye vidunder efter fødslen.

Anmeld

19. maj 2011

foto på lærred

ps. Jeg ved ikke hvor længe man er der som anden gangsfødende (måske 3 timer eller sådan noget?)

Men ellers måske også en ammepude (hvis du brugte sådan en sidst) som kan ligge i jeres bil som manden lige kan smutte ned og hente hvis du synes det er mere behagelig.

Og måske babys egen dyne/tæppe til at have oversig på vej hjem.

og så selvfølgelig autostol hvis I er i bil (men det giver selvfølgelig sig selv)

Håber du får en rigtig god fødsel.

hvor langt er du henne?

Anmeld

19. maj 2011

hekran

foto på lærred skriver:

ps. Jeg ved ikke hvor længe man er der som anden gangsfødende (måske 3 timer eller sådan noget?)

Men ellers måske også en ammepude (hvis du brugte sådan en sidst) som kan ligge i jeres bil som manden lige kan smutte ned og hente hvis du synes det er mere behagelig.

Og måske babys egen dyne/tæppe til at have oversig på vej hjem.

og så selvfølgelig autostol hvis I er i bil (men det giver selvfølgelig sig selv)

Håber du får en rigtig god fødsel.

hvor langt er du henne?

Tak for svar

Nåja, kamera og videokamera er også en selvfølge. Det er autostol og tæppe til baby også, men ammepuden har jeg ikke tænkt over. Har ikke brugt det med de andre, men denne gang vil jeg gerne have en.

Jeg vil håbe de har bleer til baby på fødestuen, men det kan man vel ikke bare gå ud fra, så vi må nok lige smide et par stykker i tasken.

Måske vaskeservietter til mit eget ansigt efter fødsel og en lille bitte smule makeup. Synes ikke altid man er dødattraktiv efter sådan en omgang

Eller skal man give den hele armen i tilfælde af komplikationer og indlæggelse og tage den store taske med?

Anmeld

19. maj 2011

foto på lærred

Marita skriver:

Tak for svar

Nåja, kamera og videokamera er også en selvfølge. Det er autostol og tæppe til baby også, men ammepuden har jeg ikke tænkt over. Har ikke brugt det med de andre, men denne gang vil jeg gerne have en.

Jeg vil håbe de har bleer til baby på fødestuen, men det kan man vel ikke bare gå ud fra, så vi må nok lige smide et par stykker i tasken.

Måske vaskeservietter til mit eget ansigt efter fødsel og en lille bitte smule makeup. Synes ikke altid man er dødattraktiv efter sådan en omgang

Eller skal man give den hele armen i tilfælde af komplikationer og indlæggelse og tage den store taske med?

Vi gør det ikke. Men vi har heller ikke så langt til hospitalet, så hvis det bliver tilfælde så kan manden hurtigt komme ud med en større taske.

Jeg håber du får en nem og god fødsel så dig og bebs er hurtig hjemme igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.