At falde i søvn i tremmesengen???!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Koen.

Godaften de damer!

Lærke har fra 0-6 mdr altidd kunnet falde i søvn i sin tremmeseng uden ballade, men da hun så blev meget syg og maven blev værre ovs (lang historie) Fik hun lov at falde i søvn i mine arme og jeg så bare lagde hende ind når hun sov

Gider ikke bankes i hovedet eller andet for det var det der virkede her med alt vores "sygdom"

MEN nu er hun altså lidt over 13 mdr og er laaaaang og har MEGET temperement og vilje, så jeg ville gerne hvis jeg kunne få hende til at falde i søvn i sin seng igen, men hvordan gør jeg????

Jeg lader under ingen omstændigheder hende græde sig selv i søvn, så det er allerede udelukket!

Håber der er nogle med nogle gyldne råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Mette.

Tanja. skriver:

Godaften de damer!

Lærke har fra 0-6 mdr altidd kunnet falde i søvn i sin tremmeseng uden ballade, men da hun så blev meget syg og maven blev værre ovs (lang historie) Fik hun lov at falde i søvn i mine arme og jeg så bare lagde hende ind når hun sov

Gider ikke bankes i hovedet eller andet for det var det der virkede her med alt vores "sygdom"

MEN nu er hun altså lidt over 13 mdr og er laaaaang og har MEGET temperement og vilje, så jeg ville gerne hvis jeg kunne få hende til at falde i søvn i sin seng igen, men hvordan gør jeg????

Jeg lader under ingen omstændigheder hende græde sig selv i søvn, så det er allerede udelukket!

Håber der er nogle med nogle gyldne råd

Vi havde samme problem med Emilie, dog var hun lidt yngre på det tidspunkt, hvor vi tog "kampen" op.

Men min SP anbefalede jeg lagde hende ned i sengen og holdte en hånd let på hendes mave/bryst, så hun ikke hun rejse sig op i sengen og på den måde bliver helt vild igen. De første dage var hun lidt ked, fordi hun skulle ligge selv og ikke kunne rejse sig, men jeg var der jo hele tiden, og hun stoppede hurtigt med at græde.

Efter nogle dage kunne jeg nøjes med at sidde ved siden af hende og nu falder hun helt selv i søvn. Måske det kunne virke hos jer, det er lidt hårdt med fald i søvn i armen når de er så store.

Anmeld

18. maj 2011

Koen.

- skriver:

Pak hende ind i dynen i jeres arme, når hun er faldet helt til ro (ikke sove) så prøv at putte hende ned og det bliver i ved med til hun acceptere det. 

En god "prøve" er at have et rimelig fast greb om dynen så hun føler sig tryg og så stille løsne lidt og stille og roligt ned i sengen, reagere hun før hun er helt lagt så op igen bare syng videre hvis det var det i gjorde og så løsne greb og ned igen osv.

Så skal hun nok forstå hvad der sker... 

Ej hvor lyder det bare som en god , helt uden at man nærmest føler man laver et overgreb TAK

Anmeld

18. maj 2011

Koen.

Mette. skriver:

Vi havde samme problem med Emilie, dog var hun lidt yngre på det tidspunkt, hvor vi tog "kampen" op.

Men min SP anbefalede jeg lagde hende ned i sengen og holdte en hånd let på hendes mave/bryst, så hun ikke hun rejse sig op i sengen og på den måde bliver helt vild igen. De første dage var hun lidt ked, fordi hun skulle ligge selv og ikke kunne rejse sig, men jeg var der jo hele tiden, og hun stoppede hurtigt med at græde.

Efter nogle dage kunne jeg nøjes med at sidde ved siden af hende og nu falder hun helt selv i søvn. Måske det kunne virke hos jer, det er lidt hårdt med fald i søvn i armen når de er så store.

har desværre prøvet at ligge en hånd på hende, men det bliver bare en kamp hvor hun vrider og skriger til hun får sat siig op

Men tak for svar

Anmeld

18. maj 2011

Koen.

- skriver:

Bruger det selv, da jeg heller ikke er tilhænger af de skriger sig selv i søvn... 

Børn skal have den tryghed de har brug for... 

Så held og lykke med det...  

Lige præcis!! Også derfor hun har fået lov at falde i søvn i armene indtil nu, men det virker som om det irretere hende nu, men bare heller ikke nemt når hun ikke vil falde i søvn i tremmesengen

men glæder mig til at prøve en ny metode i morgen!!

tak

Anmeld

18. maj 2011

Koen.

- skriver:

Bare husk på det nok tager lidt længere tid de første dage evt så start evt putningen lidt tidligere... 

super det vil jeg huske

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Hvordan går det med at putte Lærke nu søs? 

Anmeld

29. maj 2011

Koen.

Janni. skriver:

Hvordan går det med at putte Lærke nu søs? 

jamen alt efter hvordan maven har været, kan jeg næsten få hende til at falde i søvn i sengen hvis hun har haft en god dag med maven er hun automatisk mndre pylret og har ikke det samme behov for tryghed, så dr behøver jeg måske hkun kæmpe 10 min, men de andr dage nægter hun

Men vi har valgt at vi må sige ja til den biopsi nu, det er bedst

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Tanja. skriver:

jamen alt efter hvordan maven har været, kan jeg næsten få hende til at falde i søvn i sengen hvis hun har haft en god dag med maven er hun automatisk mndre pylret og har ikke det samme behov for tryghed, så dr behøver jeg måske hkun kæmpe 10 min, men de andr dage nægter hun

Men vi har valgt at vi må sige ja til den biopsi nu, det er bedst

Lyder som en rigtig god idé. Håber de så kan finde ud af hvad der er i vejen med hende  Ved i hvornår det skal være? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.