Sofie 1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

linemus

Så kom dagen d.4. maj. Alt alt for hurtigt Min lille baby er blevet 1 år. Jeg forstår det slet slet ikke, men hun er heldigvis stadig min dejlige lille baby, selvom jeg godt kan mærke, at hun bliver større og kan mere og mere. Jeg husker som var det igår, da jeg gik rundt i byen med veer og ventede på hendes ankomst; da hun kom op på maven af mig kl.2.08 natten til tirsdag; da vi kom hjem om morgenen og viste hende frem for hele søskendeflokken. Ih, nu får jeg helt tårer i øjnene

Lige en update inden de mange billeder: Sofie er simpelthen bare den gladeste baby, vi nogensinde har haft. Hun er så smilende, tryg og tilpas. Hun deler gerne ud af kram og nys både til søskende og mor og far, men hun kan bestemt også vende hovedet den anden vej, hvis det ikke lige passer hende lige nu. Hun kan endda gøre det i sjov, hvorefter hun så lader som om, hun vil nysse mig for så at vende hovedet væk i sidste øjeblik og grine. Hun kan sige ét ord (som vi forstår i hvert fald): HEJ. Og hun siger det rigtig tit. Så snart hun kommer ind i et rum, lyder det: "Hej! Hej!". Søndag morgen vækkede hun mig med det største smil og sad bare ved siden af mig og sagde hej, indtil jeg fik øjne. Det er simpelthen den herligste alder

Hun går ikke endnu, men kan kravle lynende hurtigt. Især hvis hun spotter en trappe eller en åben dør ud til. Hun er også en lille klatremus, der ofte sidder oppe på storebrors triptrap stol, det lille legebord, spisebordet eller bare på toppen af en stol el. skammel, som hun prøver at vippe ihærdigt med. Derfor har hun også altid mindst ét blåt mærke i panden. Hun kan nu kravle op af sin højstol, så det er slut med at vende ryggen til hende, for så har man hende pludselig midt på bordet i al maden, eller hun risikerer at falde ned. Det sidste nye er, at hun rejser sig op i sin højstol - kun støttet af ryglænet, der ikke går højere op end til knæhaserne - det giver sug i maven

Hun er fantastisk til at lege og udforske og kan faktisk lege helt alene i vores udestue i en halv time, mens jeg går i køkkenet. Det er herligt (og super dejligt for mig). Når hun finder en bamse/dukker, får den lige en kæmpe krammer, inden hun prikker den i øjnene og bider den i næsen. Storebror (på 6 år) er hendes helt, og mit hjerte smelter, når de to leger sammen, og han griner den der helt naturlige latter, fordi han synes, hun er så sjov og så elskelig Hun laver de sjoveste grimasser og underholder hele middagsbordet. Det er da heller ikke noget bedre, end når man kan få alle tre storesøskende til at kigge på en og grine Så giver hun den lige en ekstra tand.

Så I kan nok høre - det er ingen sag at få nr. 4

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

LISBETH:-)

ahmen Line jeg fik jo næsten tårer i øjnene af din beretning! Hvor er det bare fantastisk alt sammen!

Tillykke med hendes 1. fødselsdag!

By the way det der billede hvor hun står i gåvognen det er da intet mindre end fantastisk!

Det er fandme en helt vidunderlig børneflok du har dig der. Så smukke og så smiler de bare alle sammen med øjnene. Ren lykke!

Anmeld

21. maj 2011

dorthemus

Sikke en dejlig familie du har

Stort tillykke med din mindste lille store skat...dejligt ansigt har hun. Blev meget rørt over din beretning

Anmeld

29. maj 2011

BellaT

Nåååeerrh, hun er så smuk og smilende. Det er altså nogle flotte unger I laver..

Rigtigt gode stemningsbilleder fra Sofies første fødseldag.

Smider lige nogle af Malia på hendes store dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.