Grød og mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Dansker I Holland

Hejsa tøser

Jeg skriver fordi at jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan I startede med at give jeres små grød/mos, hvor gamle de var og hvor længe der gik før jeres børn KUN spiste helt normalt mad som os andre. For nu må Nikita stort set spise alt Det skal bare blendes eller moses indtil hun får tænder

Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

LRJ

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa tøser

Jeg skriver fordi at jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan I startede med at give jeres små grød/mos, hvor gamle de var og hvor længe der gik før jeres børn KUN spiste helt normalt mad som os andre. For nu må Nikita stort set spise alt Det skal bare blendes eller moses indtil hun får tænder

Sussie

startede med mos da hun var 3,5 månede og hun holdte op med sin flaske da hun var 11 mdr

Anmeld

18. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa tøser

Sussie

Elvira ville ikke have sit flase da hun var 4.5 måned gammel, så der begyndte hun at få grød...... hun er 6 måneder i dag og må også få alt..... men hun vil stadig ikke rigtig have sin flaske, så ved ikke om vi snart stopper med den.... gider ikke at "kæmpe" med hende... :-)

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

jeg startede for lidt over en uge siden med at give villads mos og grød..

jeg lavede selv blåbær/hindbær mos til ham første gang.. 

og så har han fået æble pære mos, sveskemos og æble banan mos..

og majs grød.. 

jeg har købt sådan nogle små beholdere til at fryse det ned. og så har han bare fået smagsprøver af det hele, så går der lige lidt tid til han kan spis det som et måltid..

men så gir man bare flaske efter behov bagefter... no problemo..

Anmeld

22. maj 2011

tweety2060

Hejsa

Vi startede med grød omkring 4 1/2 mdr. alderen. Først bare majse el  rismelsgrød 1 gang om dagen, til 2 gange om dagen omkring 5 mdr alderen. Så mos grød til middag og mos (kartofler, gulerødder, broccoli mm som blev blendet) til aften omkring 5 1/2 mdrs alderen. Ammes efter behov.

6 1 /2 mdr: grød til morgen, rugbrød til middag og mos til aften. Ammes efter behov. Nu er mosen mere grov og pigen skal "arbejde" mere for at spise det og det samme gælder kødet. Ammes nu morgen og får flaske til natten.

Held og lykke  

Anmeld

23. maj 2011

Dansker I Holland

tweety2060 skriver:

Hejsa

Vi startede med grød omkring 4 1/2 mdr. alderen. Først bare majse el  rismelsgrød 1 gang om dagen, til 2 gange om dagen omkring 5 mdr alderen. Så mos grød til middag og mos (kartofler, gulerødder, broccoli mm som blev blendet) til aften omkring 5 1/2 mdrs alderen. Ammes efter behov.

6 1 /2 mdr: grød til morgen, rugbrød til middag og mos til aften. Ammes efter behov. Nu er mosen mere grov og pigen skal "arbejde" mere for at spise det og det samme gælder kødet. Ammes nu morgen og får flaske til natten.

Held og lykke  

Ok mange tak for svar Og tak det er begyndt at køre hun får dog stadig flaske til natten og måske 4-5 gange om dagen.. hun skal lige vænne sig til maden

Anmeld

23. maj 2011

Dansker I Holland

Mor til prinsessen :-) skriver:

Elvira ville ikke have sit flase da hun var 4.5 måned gammel, så der begyndte hun at få grød...... hun er 6 måneder i dag og må også få alt..... men hun vil stadig ikke rigtig have sin flaske, så ved ikke om vi snart stopper med den.... gider ikke at "kæmpe" med hende... :-)

Hehe det kan jeg godt forstå. Nu stoppede jeg osse meget tidligt med at amme grundet en masse ting. Så hun fik hurtigt flaske og kunne lide det med det samme Held og lykke til jer osse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.