Hvad skal der med i en GOD ansøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Henri84

Hej piger
Jeg har fundet et deltidsjob som jeg bare MÅ søge
Er ved at uddanne mig til lærer, men har et rimelig fleksibelt skema, så jeg vil gerne have lidt arbejde ved siden af
MEN det er flere år siden jeg har skrevet en ansøgning, så jeg kan slet ikke huske hvordan man gør
Hvad skal der være med i en god ansøgning? Hvordan starter man den?
Hvordan stiller man den op? Kort og godt tages alle råd imod med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Frk. Himmelblå

Hej med dig, jeg plejer at sige:

De tre A'er + CV

Anslag, Argumentation, Afrunding.

Anslag: "Da jeg så jeres stillingsopslag, blev jeg begejstret, fordi..."

Her fanger du deres interesse med din interesse for jobbet.

Argumentation: "Jeg ser et match mellem jeres ønsker og min profil (CV), og med mig som jeres nye kollega, vil I få..." 

Her beskriver du, hvad DU kan tilføre netop DERES virksomhed/arbejdsplads. Gå gerne i dybden (dog kort) med noget specifikt, som efterlyses i stillingsopslaget.

Afrunding: "Jeg ser frem til at høre fra jer og håber, at vi kan få muligheden for at lære hinanden lidt bedre at kende ved en samtale."

Og så vedlægger du et grafisk pænt, overskueligt og opdateret CV, hvor der er lagt vægt på de erfaringer, du har, som bedst matcher den aktuelle, ønskede stilling. Gerne med et mindre foto og indeholdende citater fra eventuelle anbefalinger. 

Mange hilsner og held og lykke

Septemberbaby

Anmeld

18. maj 2011

Joko

SeptemberBaby skriver:

Hej med dig, jeg plejer at sige:

De tre A'er + CV

Anslag, Argumentation, Afrunding.

Anslag: "Da jeg så jeres stillingsopslag, blev jeg begejstret, fordi..."

Her fanger du deres interesse med din interesse for jobbet.

Argumentation: "Jeg ser et match mellem jeres ønsker og min profil (CV), og med mig som jeres nye kollega, vil I få..." 

Her beskriver du, hvad DU kan tilføre netop DERES virksomhed/arbejdsplads. Gå gerne i dybden (dog kort) med noget specifikt, som efterlyses i stillingsopslaget.

Afrunding: "Jeg ser frem til at høre fra jer og håber, at vi kan få muligheden for at lære hinanden lidt bedre at kende ved en samtale."

Og så vedlægger du et grafisk pænt, overskueligt og opdateret CV, hvor der er lagt vægt på de erfaringer, du har, som bedst matcher den aktuelle, ønskede stilling. Gerne med et mindre foto og indeholdende citater fra eventuelle anbefalinger. 

Mange hilsner og held og lykke

Septemberbaby

Sikke en god beskrivelse af fremgangsmåde. Det er nogenlunde på samme måde jeg gør.

Så i god morgen danmark engang at man ikke skal skrive for meget om hvad man har beskæftiget sig med. Men mere ligge fokus på hvad man kan gøre som kollega og ansat der hvor man søger. og hvorfor de skal vælge dig.

Held og lykke

Anmeld

18. maj 2011

foto på lærred

Der er rigtig mange der fokusere sig for hvad de kan generalt, men jeg synes man skal spille på lige præcis hvad Du kan GIVE til virksomheden. Har de remset 5 ting op de ønsker, så stil dem op og skriv hvorfor du kan dette og hvordan du kan bidrage til dette, og giv eksempler hvis du har arbejdet med dette før.

Undgå for mange floksler: Jeg er udafvendt, energisk osv osv. For det skriver alle jo. Det er jo ingen der skriver at man er deprimeret og gerne vil gå tidligt hjem fra arb.

Så mit råd er, fokuser på arbejdspladsen og skriv kun hvad der er relevant for dem.

Hvis det er f.eks på en skole du vil søge et deltidsjob så skriv gerne hvis du har været tilkalde vikar på andre skoler og skriv hvem de kan kontakte for information omkring dig.

De fleste arbejdsgivere er mest interesseret i det praktiske du har lavet og om du har erfaring indenfor lige netop det virksomheden prøver at finde ansatte til.

Ville også sætte et lille billede i toppen af f.eks CV det kan være lige præcis det der adskiller dig (altså om de husker din ansøgning) fra de 90 andre der også søger stillingen.

Jeg ville ikke sende for mange papirer med i starten (hvis du sender pr mail) Blot CV og ansøgning.

Det var lidt imput fra mig. Håber du får jobbet som du vil søge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.