Erfaring med Ditropan mod hyperaktiv blære??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.185 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har en søn på 8 år, som lige er begyndt at få ditropan fordi han har en hyperaktiv blære.

Er der nogen der har erfaring med de piller? virker de? og hvad med bivirkningerne?

jeg har det SÅ dårligt med at give min søn den medicin, men synes også det er synd hvis han hele tiden skal tisse og ofte drypper i bukserne.... håber sådan de kan hjælpe ham.

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Anonym trådstarter

slet ingen?

Anmeld

18. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Hejsa. Har en dreng på 12 der periodes vis får Minirin, som er en smelte tabelet der ligges under tungen, og som så forsvinder/smelter i løbet af 20 sek.

Det du nævner har jeg dog aldrig hørt om før.

Men den som jeg nævner har ingen bivirkninger hos vores søn. Den virker således at den nedsætter produktionen af urin om natten, så han derfor kan ligge tør.

Det er et kæmpe problem for de her børn, og ofte synes jeg faktisk at det er meget overset. Vores dreng har haft stor glæde af minirin. Og lige nu har han faktisk holdt pause i over 4 mdr uden uheld

Anmeld

18. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har en søn på 8 år, som lige er begyndt at få ditropan fordi han har en hyperaktiv blære.

Er der nogen der har erfaring med de piller? virker de? og hvad med bivirkningerne?

jeg har det SÅ dårligt med at give min søn den medicin, men synes også det er synd hvis han hele tiden skal tisse og ofte drypper i bukserne.... håber sådan de kan hjælpe ham.

På forhånd tak.

Prøv at spørge igen i aften...der er som regel mere gang i debatterne der og folk er mere online...er det noget lægen har anbefalet??

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Prøv at spørge igen i aften...der er som regel mere gang i debatterne der og folk er mere online...er det noget lægen har anbefalet??

Kærligst
Sussie

Ja, sussie, vi har været på børneambulatoriet en del gange i løbet af det sidste års tid og blev enige om at prøve medicinen....

ok,jeg prøver igen i aften - tak for tippet

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

Hejsa. Har en dreng på 12 der periodes vis får Minirin, som er en smelte tabelet der ligges under tungen, og som så forsvinder/smelter i løbet af 20 sek.

Det du nævner har jeg dog aldrig hørt om før.

Men den som jeg nævner har ingen bivirkninger hos vores søn. Den virker således at den nedsætter produktionen af urin om natten, så han derfor kan ligge tør.

Det er et kæmpe problem for de her børn, og ofte synes jeg faktisk at det er meget overset. Vores dreng har haft stor glæde af minirin. Og lige nu har han faktisk holdt pause i over 4 mdr uden uheld

hej

det er et middel som man skal ha  speciel tilladdelse for at få.

det er dog mod dag-inkontinens.... natten tager vi, når vi har fået styr på det om dagen.

tak for dit svar! og fedt for din søn!!

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

prøver lige igen....

Anmeld

27. juni 2011

Al.berte

Hej Anonym

Jeg stødte på dit spørgsmål vedr. Ditropan, da jeg selv søgte mere viden om bivirkninger.

Hvis du er interesseret i at høre om de fordele og ulemper jeg  (som voksen) oplever ved at bruge Ditropan, kan jeg skrive til dig på mail?

Jeg føler med din søn - og dig som forældre.Det må være rigtig hårdt for jer begge.

Forhåbentlig får han meget glæde af sin behandling - til glæde for dig og hele familien.

Venlig hilsen

Alberte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.