Brunch.....kom med gode idéer og opskrifter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.220 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. november 2008

Honningblomst

så er I bare så søde...
Min dejlige dreng bliver 6 år på lørdag og i den anledning skal jeg lave lidt brunch.
Så kom med alle jeres gode idéer og opskrifter...
Knus Eva...med STORE drenge...hvor blev tiden dog af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2008

Pia.

Nu ved jeg ikke hvor mange mennesker du skal lave til brunch, men det kan virkelig godt betale sig at bestille det ude fra... 60.png

Eller vil jeg sige en masse lækkert forskelligt brød.
æg, bacon og brunch-pølser,
pandekager, pålæg og frugt
ost, syltetøj, sirup....

Tænk de store unger er 6 år nu... det er altså vildt at tænke på....

Stort knus Pia, som tror vi ringer forbi hinanden i dag...

Har du fundet på et par gode ønsker til din skønne søn...

Anmeld

13. november 2008

Astrid P

Hjemmelavet Müsli... DET er lækkert!

(ca. 1 kg)

250 g havregryn
100 g hasselnødder
100 g grofthakkede mandler (usmuttede)
100 g rosiner
50 g kokosmel
50 g græskarkerner
250 g honning (fx akacie)

Bland det hele sammen og ælt det godt! Hæld det i et ildfast fad, og rist blandingen i en forvarmet ovn på 170 grader i ca. 25 minutter. Vend müslien et par gange under ristningen, så det hele bliver bagt. Køl af og opbevar i et tætsluttende glas...

Jeg har ikke selv prøvet at lave den endnu, men jeg har smagt denne müsli og den er himmelsk!

God fornøjelse - Astrid

Anmeld

13. november 2008

Astrid P

Du kan også lave omeletter i muffin-forme... Det ser hyggeligt ud! Nu kom jeg nemlig lige til at falde i min skønne kogebog 'krudtugler og kanelsnegle'. Der er alle mulige sjove ideer!

Anmeld

13. november 2008

ekzunz

Masser af frisk frugt er et must - altså ihvertfald hos os
Smoothies, amerikanske pandekager, æg&bacon, måske en muffin. Forskellige slags oste, marmelader og lidt pålæg - evt. røget laks.

A.I.G. kom med en god ide, jeg kan ikke helt huske det, men det var noget med at dyppe 1/2 skive toastbrød i en blanding af æg og vanille - og måske og sukker. Så stegte hun dem på panden. Jeg kan huske at hun skrev det kunne gøres dagen inden og så bare varmes på en rist i ovnen inden brug. Hun lavede også nogle glas med græsk youghurt, müsli og honning.

Lyder som en god ide med brunch - måske det var det jeg skulle kaste mig over næste gang.

Rikke

Anmeld

13. november 2008

ekzunz

Astrid P skriver:

Du kan også lave omeletter i muffin-forme... Det ser hyggeligt ud! Nu kom jeg nemlig lige til at falde i min skønne kogebog 'krudtugler og kanelsnegle'. Der er alle mulige sjove ideer!

Det er en fantastisk bog!!! Der er mange gode ting i den!!!
Vi bruger den flittigt. Hendes koldthævede boller står på morgebordet hver weekend her hjemme - lidt grovere men stadig gode!

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.