Lasagne - baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.791 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Anonym trådstarter

Vi skal have lagsagne i aften. Hk oksekød, flåedede tomater, tomatpuré, mornaysauce, mozzarella, og fuldkornsplader. Må baby (8½ måned) få det bare uden salt/peber/andre krydderier (tørret basilikum/timian?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Vi skal have lagsagne i aften. Hk oksekød, flåedede tomater, tomatpuré, mornaysauce, mozzarella, og fuldkornsplader. Må baby (8½ måned) få det bare uden salt/peber/andre krydderier (tørret basilikum/timian?)

De må også gerne få det med krydderier

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

De må også gerne få det med krydderier

Også salt?  Hvad med osten? Mornay og mozzarella?

Anmeld

18. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Også salt?  Hvad med osten? Mornay og mozzarella?

Min Sp har fotalt mig vi bare ikke må putte ekstra salt på .. Det må de også gerne få .. De må jo få alt når de er 6 mdr

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

Min Sp har fotalt mig vi bare ikke må putte ekstra salt på .. Det må de også gerne få .. De må jo få alt når de er 6 mdr

Okay, ja jeg ved godt, at man ikke skal give dem salt ovenpå maden, men jeg troede, at det var HELT forbudt med salt.. Sådan, at man laver maden uden krydderier/sakt og tilsætter krydderier/salt til sin egen portion når man spiser?!...

Jeg ved, at de må få alt frugt og grønt efter 6 mdr, men må de få alle slags mejeriprodukter? Bare ikke "ligth"?

Anmeld

18. maj 2011

LISBETH:-)

Anonym skriver:

Okay, ja jeg ved godt, at man ikke skal give dem salt ovenpå maden, men jeg troede, at det var HELT forbudt med salt.. Sådan, at man laver maden uden krydderier/sakt og tilsætter krydderier/salt til sin egen portion når man spiser?!...

Jeg ved, at de må få alt frugt og grønt efter 6 mdr, men må de få alle slags mejeriprodukter? Bare ikke "ligth"?

De må få alt minus meget salt og ymer.

Elina har spist lasagne som du beskriver alt inkl (dog kun meget meget lidt salt) siden hun var 7 måneder - og hun elsker det!

Anmeld

18. maj 2011

twinboys

velbekomme til jer alle... hun må gerne få det og hun vil sikkert elske det... Børn elsker som regel lasagne

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

De må få alt minus meget salt og ymer.

Elina har spist lasagne som du beskriver alt inkl (dog kun meget meget lidt salt) siden hun var 7 måneder - og hun elsker det!

fååååååårk, han har da fået ymer !!!!

Hvad må han så få i stedet for det? A38? Yoghurt naturel?? FUCK!!

Anmeld

18. maj 2011

LISBETH:-)

Anonym skriver:

fååååååårk, han har da fået ymer !!!!

Hvad må han så få i stedet for det? A38? Yoghurt naturel?? FUCK!!

Ja både A38 og Youghurt natural er helt ok.

man fraråder mælkeprodukter med et højt proteinindhold som ylette, ymer og kvark det første år.

for meget protein i kosten, især i kombination med et højt saltindhold,  belaster nyrerne

Men bare rolig han overlever da!

Anmeld

18. maj 2011

Anonym trådstarter

lisbeth2910 skriver:

Ja både A38 og Youghurt natural er helt ok.

man fraråder mælkeprodukter med et højt proteinindhold som ylette, ymer og kvark det første år.

for meget protein i kosten, især i kombination med et højt saltindhold,  belaster nyrerne

Men bare rolig han overlever da!

Min kollega sagde, at han altid havde givet sine unger ymer (og gør det stadig med den yngste på 9 mdr)... Hm!!

Nå, så kan jeg jo godt gå ud og hyle den ymer ud.. Men det skal være den fede A38, ikke? Har en 1,5 %, men den er vist ikke fed nok, ... vel ?

Ja, selvfølgelig overlever han. er bare SÅ TRÆT af alle de regler!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.