Fredag den 13 maj, kom vores dejlige søn Elias til verden :-) Han vejede 3890g og målte 54cm.
Det startede med blødning kl 23.30 torsdag aften. Jeg ringede til FG, som sagde at det bare var helt fint og at jeg skulle prøve at få noget søvn. Jeg gik i seng igen og begyndte så at få veer med 20min i mellem.. Kunne over hovedet ikke slappe af så stod op og gik i bad, og satte mig ved computeren, der sad jeg så i 2min så gik vandet kl var nu 00.30, jeg ringede igen og sagde at der var 20min mellem veer. Det var igen bare helt fint. mellem kl 1 og1.30 er der nu kun 5min mellem veer. 2.30 ringere vi igen og de siger at nu må vi gerne komme ind.
Vi ankommer ca. 3.20 på Viborg sygehus. Livmoderhalsen var væk og jeg er åbnet 2 cm. Kommer ind på en stue. Kommer i bruse bad og badekar for at dæmpe smerterne. Ihh det var dejligt :-)
Jordmoder fortæller mig om , men den skulle jeg bare ikke ha BASTA.
Kl 6 ligger de et ve-drop. Og kl 7 har jeg åbnet mig 5 cm. De skruer op for droppet og veer bliver flere og flere. Men de er bare ikke lange nok. Ved en 11tiden tjekker de igen og der er jeg åbnet 5½. Og smerterne er helt vilde, og jeg kan ikke mere, så der siger jeg at jeg MEGET gerne vil havde epiduralblokkede (Men man har vel et standpunkt til man tager et nyt).
Efter jeg har fået den får jeg lidt ro og kan slappe af i nogle timer. Kl 14 ca er jeg åbnet mig 7cm. Så de skruer op igen. Det begynder at virke godt. Kl 16.00 er jeg åben 8cm.
Kl 17.30 er jeg helt åben men den lille mand har ikke sat sig helt ned en endnu. Jordmoder siger til at at hun tro jeg må begynde at presse om en halv time. Jeg holder meget øjet med ur. Kl 17.55 siger at det er ok nu. Han var stadig ikke helt nede. 18.40 ca Siger hun at hun bliver nød til at klippe mig. Hun klippe lige der hun troede at der kom en ve, men der kom bare ingen. Så hun ender med at trække ham ud. FUCK det gjorde ondt.
Lige pludslig stod der tre læger inde på stuen, og jeg får en meget blå og livløs dreng op på maven og vupti så er han væk igen. Fordi han sad lidt fast til sidst, var han begyndt at blive blå da han ikke havde fået nok ilt.
De gav ham ilt og tjekke ham. Men de havde besluttede at han skulle på børne afd. Så jeg fik ham over igen 2min og så tog de ham igen.
Jeg skulle syes og måtte først se ham 2 timer efter det var virkeligt hårdt. Men min mand kom ned til mig igen med et billede af ham det var dejligt :-)
Alt var fint med den lille dreng, men fordi han er født mere end 18timer efter vandafgang skulle vi på barselsgangen. Der har vi så været til i dag, da han ikke rigtig ville ta ved brystet. og skrig hele tiden. Men nu er der gang i det og vi har det alle godt og det er meget dejligt at være hjemme:-)
Puha den blev lang men det var fødsel jo også ..
Knus en meget træt og lykkelig mor
Anmeld