Hormonforvirret krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Ida.

Det er simpelthen så mærkeligt. Før jeg fik pigerne havde jeg verdens mest uregelmæssige cyklus - mellem pigerne nåede jeg nærmest ikke at opdage, der var en cyklus. Men siden jeg fik min første menstruation efter Linas fødsel, har jeg været regelmæssig - har en lidt lang cyklus, men den er regelmæssig. Samtidig véd jeg, hvornår jeg har ægløsning - kender tegnene og signalerne fra min krop. Men i den her cyklus har jeg oplevet noget, jeg aldrig har oplevet før. Jeg har siden min sidste menstruation haft mere uren hud end normalt og jeg er begyndt at fælde helt vildt. Sådan her har jeg kun fældet i perioder i mine teenageår og efter graviditeterne. Oveni det har jeg ingen tegn haft på ægløsning. I lørdags fik jeg så - planmæssigt - min menstruation, men (jeg undskylder på forhånd for detaljerne) jeg har kun blødt "gammelt" blod - altså det der brune blod, der plejer at komme i starten og slutningen af min menstruation. Det har jeg så gjort i 3 dage, og nu er det stoppet...

Vi prøver ikke at blive gravide og ønsker det heller ikke lige nu. Samtidig burde det ikke kunne lade sig gøre, da vi selvfølgelig beskytter os.

Er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende? Jeg tænker, jeg måske er sprunget en ægløsning over - men det har jeg aldrig prøvet før  bliver sgu lidt forvirret over det, min krop foretager sig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

TbCp

Nej har ikke prøvet det, men det lyder underligt..

Kan det være lidt stressbetonet måske?

Anmeld

18. maj 2011

h_bernie

hmm det lyder lidt spøjst. Har ikke ikke prøvet lignende, så ingen gode råd herfra.

Anmeld

18. maj 2011

Ni-ko-li-ne

ja, jeg tror jeg har prøvet det!

i en periode hvor jeg stressede ret meget mere end jeg gør nu... først den sidste dag af mens kom der noget der var noget....

og jeg var ikke gravid...

Men du skal da nok holde lidt øje....

Anmeld

18. maj 2011

msax

Hmm... søde...

jeg har heldigvis ikke selv prøvet noget ligende, så jeg kan ikke komme med nogle sådan rigtige råd. Andet end du selv skal holde øje med dig selv og din krop.

Hvis din blødning er lige sådan næste gang, syntes jeg uden tvivl du skal kontakte din læge og høre hvad han kan have af kloge ord.

Som de andre nævner, så kan det godt være lidt stress. Der sker sku meget hjemme hos jer for tiden. Det kan godt være du ikke direkte føler dig stresset, men der er mange ting der skal på plads og der er blevet tænkt en masse tanker om en stor beslutning.

Tænker på dig søde - og håber I bliver færdige med specialet idag.

Anmeld

18. maj 2011

JustAnotherName

Jeg får slet ikke menses ...pga. præventionen! Så jeg aner ingenting!!

Anmeld

18. maj 2011

Milka

Ida. skriver:

mine menstruationer er også blevet noget mystiske efter at have fået børn. der er mindre blod og lidt færre smerter, men tilgengæld er der meget mere pms -- jeg bliver intet mindre end rasende! 

jeg kan også mærke ægløsningen meget tydeligt. kunne jeg ikke før. nu ved jeg præcis hvonår det sker...

og ja, så er det også blevet lidt uregelmæssigt. sidst jeg fik det kom det væltende midt om natten fire dage før tid. 

skal ikke gøre mig klog på hvad der foregår hos dig -- ville bare nikke genkendende til at lortet i hvert fald ændrer sig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.