:'( tungebåndet skal klippes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.840 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

TTM

Øv øv øv altså...

Min søn på 10 uger og 3 dage skal i morgen ha' klippet sit tungebånd over... Det er for kort og han har derved hjerteformet tunge som gør han ikke spiser ordenligt (smasker meget) og det vil påvirke hans udtale når det starter... Så ringede til 1. ØNH-lægen hvor der tidligst var en tid d. 8 juni, ringede til den næste i byen 2 timer efter og der var allerede en tid i morgen...!

Nu har jeg de vildeste nerver på, på vejne af min dreng, og ved godt det er et "lille" indgreb uden bedøvelse hvor det værste for barnet er det bliver holdt fast (Siger de kloge altså)...

Men jeg er bare MEGA nervøs..

Hva nu hvis de klipper for langt?!?
Eller tangen smutter for lægen og han klipper i selve tungen?!? Eller jeg ikke kan holde min søn fast nok?!?

er der nogle af jer kvinder som har prøvet overstående indgreb? Bløder det meget? Kan barnet spise kort tid efter? Eller skal jeg ha' en flaske klar med min mælk i så det nærmest bare løber ned i munden uden han selv skal gøre noget?

En meget nervøs mor - TykkeTrunteMor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

twinboys

TykkeTrunteMor skriver:

Øv øv øv altså...

Min søn på 10 uger og 3 dage skal i morgen ha' klippet sit tungebånd over... Det er for kort og han har derved hjerteformet tunge som gør han ikke spiser ordenligt (smasker meget) og det vil påvirke hans udtale når det starter... Så ringede til 1. ØNH-lægen hvor der tidligst var en tid d. 8 juni, ringede til den næste i byen 2 timer efter og der var allerede en tid i morgen...!

Nu har jeg de vildeste nerver på, på vejne af min dreng, og ved godt det er et "lille" indgreb uden bedøvelse hvor det værste for barnet er det bliver holdt fast (Siger de kloge altså)...

Eller tangen smutter for lægen og han klipper i selve tungen?!? Eller jeg ikke kan holde min søn fast nok?!?

er der nogle af jer kvinder som har prøvet overstående indgreb? Bløder det meget? Kan barnet spise kort tid efter? Eller skal jeg ha' en flaske klar med min mælk i så det nærmest bare løber ned i munden uden han selv skal gøre noget?

Min lille xandermus fik også sit klippet ... han græd ikke en gang men mor her var også skide nervøs...

Det er et lille indgreb og det går hurtigt

Majbritt

Anmeld

17. maj 2011

Mor til Mike

TykkeTrunteMor skriver:

Øv øv øv altså...

Mit tungebånd blev klippet da jeg var en 10-12 år, fordi det var så sindssygt stramt. Det bløder næsten ikke, og jeg tror næppe det gør ondt på sådan en bette en, men mit var så stramt at jeg SKULLE bedøves, fordi de havde svært ved at komme ind under tungen. 

Der er intet at være urolig for, han mærker kun et lille nap og så er det overstået, lægen gør intet forkert, da det noget han sikkert har prøvet tusinde gange!

alle de andre spørgsmål kan jeg desværre ikke svare dig på.

Held og lykke! 

Anmeld

17. maj 2011

TTM

Åhh mange tak for svar! Så er jeg ikke så nervøs længere! (selvom jeg nok bliver hunderæd i morgen tidlig alligevel

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

TykkeTrunteMor skriver:

Øv øv øv altså...

Du skal nu ikke være vildt bekymret.
To af mine havde for kort tungebånd og fik dem klippet.
Vores læge prayede et eller andet lokalbedøvende på, som hun sagde var bygget på menthol eller sådan noget..og så var det bare et lille klip, der tog 2 sekunder.
Ungerne græd faktisk ikke, så det var kun et par piv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. maj 2011

TTM

Så blev det klippet...

Og hvilken hurtig og kort oplevelse!

Vi som forældre blev bedt om og gå ud, så skulle lægen nok komme med ham når det var ovre. Vi stod ude foran døren, hørte et par vræl og så kom Sebastian ud til os stadig grædende, men nu med TUNGE! Han blev sat i sin autostol, båret ned i bilen og 2 min senere sov han trygt..

Vi kom hjem og han fik lidt mad for 45 min siden, han spiste lidt sjovt, den der tunge driller jo nu men alt i alt en godt tur til lægen...

Tak for jeres svar, det beroligede mig inden vi stod deroppe, og nu hvor det er ovre, er det bare skønt...!

Anmeld

18. maj 2011

TTM

twinboys skriver:

Min lille xandermus fik også sit klippet ... han græd ikke en gang men mor her var også skide nervøs...

Det er et lille indgreb og det går hurtigt

Majbritt

Jeg er overrasket over hvor hurtigt det egentlig gik...

(Og jeg stod lidt stolt bagefter og måtte ringe til min mor og sige ; "Jeg græd slet ikke! Men bassen hylede mor" ~ tuder over ALT desværre, har alle følelserne udenpå tøjer)

Men nu bruger han tungen for fuld hammer

Anmeld

18. maj 2011

twinboys

TykkeTrunteMor skriver:

Jeg er overrasket over hvor hurtigt det egentlig gik...

(Og jeg stod lidt stolt bagefter og måtte ringe til min mor og sige ; "Jeg græd slet ikke! Men bassen hylede mor" ~ tuder over ALT desværre, har alle følelserne udenpå tøjer)

Men nu bruger han tungen for fuld hammer

iiiiihhh hvor er du dygtig.... så er det super han allerede bruger tungen nu

Anmeld

18. maj 2011

LenaJohansen

min datter fik os klippet hendes.. hun var 5-6 dage gammel, og sagde ikk en lyd til det, det var mere mig der gjorde... kneb en tåre eller 3.. For syntes det var sååå synd altså... 

Men bare rolig, det er hurtig overstået og smertefrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.