Mavesyre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.798 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

Carina1977

Jeg har desværre haft det problem de sidste par uger, at jeg har lidt af en voldsom kvalme, som kun bliver lindret af at spise....og nej jeg er IKKE gravid  så drop den teori hehe

Min mave er helt oppustet og jeg har en kraftig trykkende fornemmelse i toppen af maven. sommetider får jeg også halsbrand. Jeg er ret sikker på at problemet skyldes for meget mavesyre, men er der nogen, der har en ide om, hvad der kan hjælpe imod det?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

otlitrom

Det er meget forskelligt, hvad der hjælper for folk. Nogle mener mælk hjælper, andre siger det forværrer.. Jeg kan slet slet ikke have mælk, så kaster jeg op..

Der findes flere præparater i håndkøb. Her under graviditeten har jeg brugt Balancid tyggetabletter, når det har været slemt. Et par af dem, så har jeg taget toppen.

Når jeg ikke er gravid døjer jeg desværre også rigtig meget med mavesyreproblemer, og har derfor også fået medicin fra lægen. Jeg har fået Lanzoprazol-kure i 14 dage eller 1 mdr, og så har det lagt sig for en tid... et halvt års tid måske.. Men disse kure kræver recept.

Danskvand (generelt ting med brus) kan også hjælpe.. For mig.. Jeg ved ikke om det virker for andre

Ellers er der akupunkturbehandlinger, hvilket jeg også har fået.. Det hjælper mig også..

Ja, der er maaaange forskellige muligheder. En ting er dog sikkert! Jeg haaaader at have problemer med mavesyre. Det er så fælt!

Anmeld

17. maj 2011

LRJ

Carina1977 skriver:

Jeg har desværre haft det problem de sidste par uger, at jeg har lidt af en voldsom kvalme, som kun bliver lindret af at spise....og nej jeg er IKKE gravid  så drop den teori hehe

Min mave er helt oppustet og jeg har en kraftig trykkende fornemmelse i toppen af maven. sommetider får jeg også halsbrand. Jeg er ret sikker på at problemet skyldes for meget mavesyre, men er der nogen, der har en ide om, hvad der kan hjælpe imod det?

På forhånd tak

Jeg lider af det i perioder, og jeg får noget medicin på recept fra lægen af Ring og snak med dem, Ellers hjælper mælk lidt

Anmeld

17. maj 2011

Carina1977

kitty skriver:

Det er meget forskelligt, hvad der hjælper for folk. Nogle mener mælk hjælper, andre siger det forværrer.. Jeg kan slet slet ikke have mælk, så kaster jeg op..

Der findes flere præparater i håndkøb. Her under graviditeten har jeg brugt Balancid tyggetabletter, når det har været slemt. Et par af dem, så har jeg taget toppen.

Når jeg ikke er gravid døjer jeg desværre også rigtig meget med mavesyreproblemer, og har derfor også fået medicin fra lægen. Jeg har fået Lanzoprazol-kure i 14 dage eller 1 mdr, og så har det lagt sig for en tid... et halvt års tid måske.. Men disse kure kræver recept.

Danskvand (generelt ting med brus) kan også hjælpe.. For mig.. Jeg ved ikke om det virker for andre

Ellers er der akupunkturbehandlinger, hvilket jeg også har fået.. Det hjælper mig også..

Ja, der er maaaange forskellige muligheder. En ting er dog sikkert! Jeg haaaader at have problemer med mavesyre. Det er så fælt!

Nej det er bestemt ikke rart

Tusind tak for alle dine fantastiske råd

Prøver at købe noget cultura idag, for at se om det skulle hjælpe, ellers må jeg på apoteket efter noget på håndkøb

Anmeld

17. maj 2011

Carina1977

Lone H. skriver:

Jeg lider af det i perioder, og jeg får noget medicin på recept fra lægen af Ring og snak med dem, Ellers hjælper mælk lidt

Tusind tak  det vil jeg gøre, hvis andet ikke hjælper

Anmeld

17. maj 2011

otlitrom

Carina1977 skriver:

Nej det er bestemt ikke rart

Tusind tak for alle dine fantastiske råd

Prøver at købe noget cultura idag, for at se om det skulle hjælpe, ellers må jeg på apoteket efter noget på håndkøb

Du kan prøve, men det kan være at mælken stimmulerer din produktion af mavesyre. Det gør den for nogen, bl.a. mig.. Andre har god gavn af det. Hvis det hjælper er det jo et nemt middel

Anmeld

17. maj 2011

Carina1977

kitty skriver:

Du kan prøve, men det kan være at mælken stimmulerer din produktion af mavesyre. Det gør den for nogen, bl.a. mig.. Andre har god gavn af det. Hvis det hjælper er det jo et nemt middel

Ja det ved jeg jo ikke, for jeg er en af dem, der ikke får ret mange mælkeprodukter....kun når jeg spiser ost. Jeg bryder mig ikke omn smagen af mælk og joghurt spiser jeg meget meget sjældent. Så det kunne jo være at min kære mave, gerne så at jeg spiste mere af sådan noget

Anmeld

27. juni 2011

Inge Nielsen

Husk at undgå fed mad, alkohol, kaffe, rygning osv. Desuden er det en god ide at have overkroppen løftet, når du sover ved at bruge en ekstra hovedpude. Ifølge artiklen http://www.sundhedslex.dk/mavesyre.htm kan det have alvorlige helbredsmæssige konsekvenser, hvis man ikke behandles rettidigt. Mavesyre-refluks skyldes defekter i spiserørets lukkemuskel. I værste fald kan man behøve en operation, hvor spiserørets lukkemuskel repareres. 

Anmeld

27. juni 2011

Carl-Emil's mor

Carina1977 skriver:

På forhånd tak

har du for meget mavesyre skal du tage det rimelig seriøst og få kontaktet din læge og ikke gamble...

Jeg gamblede og ente med mavesår der løb over 3 år 

Havde i små 3-5 mdr godt haft på fornemmelse det var for meget mavesyre men tog det ikke så seriøst men da min moar så en dag skulle køre mig i skole og jeg kastede sort/brunt "kaffegrums" op blev det ligesom opdaget hvor slemt det var blevet...

3 år på NEXIUM og jeg var fri for det  men det betød rigtig store konsekvenser for min tid i 10 klasse og 1 & 2 hf 

Anmeld

27. juni 2011

Stjernestoev

Carina1977 skriver:

På forhånd tak

Har lige fået det konstateret.
Undgå mælk, og tag til lægen. De giver dig noget medicin der virker skide godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.