Jeg er generalt utrolig småtspisende, og skal kæmpe for at få mad ned efter en lang periode med sygdom hvor jeg ikke kunne spise overhovedet.. Jeg tabte mig over 8kg i løbet af meget kort tid, og siden dengang har jeg virkelig kæmpet for at komme til at spise normalt igen..
Men så den anden dag oppe i skolen kommer en fra klassen hen til mig og spørger om jeg er sikker på at jeg ikke lider af anoreksi?? :O WHAT tænkte jeg bare, hele klassen ved at jeg har været plaget af sygdom hvor jeg ikke har spist, og det er MEGET tydeligt at jeg har tabt mig af det..
Nå men grunden til at jeg blev spurgt er fordi at jeg spiser MEGET langsomt fordi det er den eneste måde min mave vil acceptere måltidet på.. Jeg spiser knap så mange søde sager mere, for så sidder jeg med hovedet ude i toilettet med det samme hvis jeg gør..
Jeg har taget nogle kg på igen hvilket er godt.. Selvom jeg trænger til at tabe 7kg endnu, så var det ikke en sund måde at gøre det på.. Jeg er blevet meget opmærksom på hvad og hvor meget jeg spiser så jeg er sikker på at få den rette næring og de rigtige vitaminer hver dag på trods af mit madlede..
Jeg har haft anoreksi før, så ved jo 100% sikkert at det ikke er det jeg har denne gang.. Jeg spiser jo, jeg spiser bare meget langsomt..
Hvordan holder jeg sådanne spørgsmål fra døren??
Anmeld