gode råd :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

B&J

vores dreng ville ikke have kartofler og gullerøder osv så ja vi købte os fattige i gør og det var længe for han var først 10mdr før han ville spise havergrød, kan endelig ikke huske hvornår de må få havregrød og øllebrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

mafalck

Jeg købte rismel og lavede risgrøden selv og det var min datter ret vil med... og frugmos kan jo tilsættes efter smag og kræsenhed..

Min datter var vild med gulerødder, så i hendes kartoffelmos var største delen faktisk gulerødder for at det var sødt.. eller ærter, som også er meget søde..

og nu ved jeg godt hun ikke er 6 mdr endnu, men du kunne prøve at give hende en skive bondebrød med fk leverpostej (min datter ville ikke spise leverpostej, men makrel i tomat, på tupe)

Den eneste frugtmos jeg kunne få hende til at spise var blåbær, hun var meget kræsen og hun levede faktisk af risgrød, med blåbærmos i, rugbrød med makrel og hendes mme

Anmeld

18. maj 2011

de-wett

Malthes mor skriver:

Det er "faren" ved købe grød. Det er så sødt i forhold til alm hjemmelavet grød.

Men gulerodsmos uden andet i er også lidt sødt, så måske det var en ide at starte op med det, og siden hen blande lidt andre grøntsager i, så hun får smagt lidt forskelligt efterhånden.

Og most banan er også godt, og lidt advokado i. eller hjemmelavet pære/æble/jordbær-grød osv.

Tilvænningen vil tage lidt tid, men det skal nok komme. Og din pengepunge vil i hvertfald kunne mærke, at du selv går i køkkenet.

Hvis det er helt håbløst, så tag en snak med SP.

jeg må prøve mig lidt frem  ja for det er virkelig dyrt det i butikkerne eller det bliver det jo større de bliver

Anmeld

18. maj 2011

Clisolka

B&J skriver:

vores dreng ville ikke have kartofler og gullerøder osv så ja vi købte os fattige i gør og det var længe for han var først 10mdr før han ville spise havergrød, kan endelig ikke huske hvornår de må få havregrød og øllebrød

Det er fra 6 mrd 

Til TS - jeg har mig også en lidt kræsenpind herhjemme, og vi køber også grøden  Vi giver æble-pære grøden og den er hun helt vild med. Kartoffelmos og havregrød er bestemt ikke et hit! 

Anmeld

18. maj 2011

de-wett

BB78 skriver:

Det er fra 6 mrd 

Til TS - jeg har mig også en lidt kræsenpind herhjemme, og vi køber også grøden  Vi giver æble-pære grøden og den er hun helt vild med. Kartoffelmos og havregrød er bestemt ikke et hit! 

har prøvet med frugt mos men det er overhovedet ikke et hit(hun stikker i et skrig ) det eneste "frugt" hun vil spise er hendes risgrød med pære og banan

Anmeld

18. maj 2011

Clisolka

de-wett skriver:

har prøvet med frugt mos men det er overhovedet ikke et hit(hun stikker i et skrig ) det eneste "frugt" hun vil spise er hendes risgrød med pære og banan

Frugtmos er hun helt vild med herhjemme  Men så længe hun vil spise grøden er det vel også okay?

Anmeld

18. maj 2011

Skovhussvinget12

Min søn æder også helt vildt, og vi havde mange problemer med at finde noget han vil have. Han er 5½ mdr. Jeg laver selv risgrød af økologisk fuldkornsrismel.

Herhjemme blander vi det i forholdet 1 del fuldkornsrisgrød* og 1 del hjemmelavet frugtgrød*. Så ryger det lige ned i løgneren:-) I store mængder!

Det er ikke dyrt hvis man bare kigger sig lidt om efter tilbud. Det behøver self ikke være økologisk, men jeg har ikke fundet det i andre udgaver. Og fuldkornsrismelet mætter altså bare bedre.

*Opskrift på frugtgrød:

Pærer/æbler i en mængde du synes (det kan sagtens fryses).

Du skærer frugten i grove tern. Putter det i en gryde og kommer vand over til det dækker. Koger til frugten er "mør". Blender og køler af.

*Opskrift på fuldkornsrisgrød:

1 dl fuldkornsrismel til 2 dl vand. Bring i kog under omrøring til det har konsistens som ymer(er lige det eneste jeg kan komme i tanke om:-))OBS det bliver lidt tykkere når det er kølet af. Tag af varmen og rør ca 2 tsk fedtstof i.

Begge dele kan holde sig ca 3 dage i køleskab. 

Håber du kan bruge det:-)

Anmeld

19. maj 2011

Mortil2-87

de-wett skriver:

hej i skønne damer

Min datter på 5 1/2 måneder "æder" simpelthen. Har i alt den tid hun har fået grød, købt det i butikkerne (risgrød m. pære, banan). Men altså hun "æder" mig fattig i det. Hun har tømt en pakke på 2 dage for 3 gang i streg. Hun får ved siden af mælk(mme) og vælling.

Nogle der evt. har nogle gode råd til maden eller nogle gode opskrifter på grød. (hun er meget krædsen.) Hun vil ikke rigtig have kartofler, og hirsegrød vil hun heller ikke spise.

Håber i har nogle gode råd/opskrifter.

Prøv majsgrød med el uden frugtmos i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.