Vores lille spir kom til verden den 12 maj kl.06.04 i uge 40+6 hun vejet 3370 g og var 52 cm lang.
Men lad os tage den fra starten af denne uge.. hvor det helle enlig ikke så ud som om det vil gå igang af sig selv.
Var til jordemor mandag eftermiddag da der ikke var sket noget i nu, og hun tjekket mig derfor. For at se om der var noget i gære, men nej... Intet var åbnet, og jeg blev derfor sendt hjem med besked om at ringe og få tid til igangsættelse.("ikke lige det min hormoner kunne klar at få afhvide når man bare ønsket at få hende ud så tog lige en lille tude tur på vej hjem i bilen")
Når men om aften/natten blev manden kaldt på arbejde da firmaet har meget at se til (han køre lastbil) og jeg tænkte når hvorfor så ikke tage med han og nyde det sidste fri tid og bare havde en hyggelig aften sammen i lastbilen og få snakket lidt ind vi nu skal være forældre.. Da vi begyndt at køre frem og tilbage i mellem kalundborg havn og kbh så begyndt det bare at ulme i kroppen jeg fik utroligt ond i lænden og en masse "minstrutions" ligne smerter men tænkt det nok bare min krop der brokker sig lidt over det helle nu da der jo intet tegn var tidligere på dagen hos jordmoren.
Da vi kom hjem om morgen gik det ligesom i sig selv og dagen gik stille og roligt.
men tirsdag nat der vågnet jeg med mave kramper igen. og det helle begyndt at ulme rundt i kroppen. jeg sendt manden på arb ons morgen i der der ikke var nogle fast rytme i de mave knep jeg nu fik. men hen af dagen blev de være og være og jeg måtte godt nok læne mig op af væggen en del gange og trække vejret dybt. men det lykkes mig at komme igennem dagen.
Da manden kom hjem var det blevet en del være men ikke så jeg ikke kunne klar det. så tænkt det var bare en masse plukveer. Men manden ment nu vi lige skulle ringe til fødegangen alligevel og evt tjek der ik var noget.
så det gjorde jeg så og de ment jeg lige skulle komme ind til et tjek for at se om hun nu ikke alligevel var på vej helt af sig selv.
vi kom ind på Roskilde sygehus ca kl 21.30 og blev pænt taget imod af en super sød jordmor. der viste os ned til et undersøgelses rum. Hun undersøgt mig så. men måtte lige kalde sin kollega da min livmor er bagudvendt og hun var lidt i tvivl. og da de havde undersøgt mig igen kikket de pænt på os og sagde du bliver indlagt nu for du er 4 cm åbnet næsten 5 og du nu i aktiv fødsel. tror vi begge må havde set lidt chokeret ud.. for havde vi slet ikke regnet med.( vi troet jo vi bare vil blive sendt hjem igen )
når men derefter blev vi vist ind på en fødestue og jeg må sige jeg fik nærstudderet vinduskarmen
Anmeld