Bytur og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Sitrani

Hej piger

Der er noget jeg har gået og tænkt på....

Jeg ved godt, at man ikke må drikke alkohol, når man ammer, men tænker, at man måske kunne pumpe noget ud med en brystpumpe, som man så kunne give til den lille dagen efter man havde været i byen/drukket alkohol..? Altså ikke fordi jeg tror der bliver meget tid til at smutte en tur i byen med veninderne, når man er blevet mor, men det var bare noget jeg kom til at tænke på...? Også mht. hvis man bare lige vil nyde et glas kold hvidvin en varm sommeraften...?

Hvad gjorde/gør I...???  Lader I bare helt vær med at drikke noget med alkohol i al den tid I ammer, eller..???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Sitrani

STN skriver:

Hej piger

Der er noget jeg har gået og tænkt på....

Jeg ved godt, at man ikke må drikke alkohol, når man ammer, men tænker, at man måske kunne pumpe noget ud med en brystpumpe, som man så kunne give til den lille dagen efter man havde været i byen/drukket alkohol..? Altså ikke fordi jeg tror der bliver meget tid til at smutte en tur i byen med veninderne, når man er blevet mor, men det var bare noget jeg kom til at tænke på...? Også mht. hvis man bare lige vil nyde et glas kold hvidvin en varm sommeraften...?

Hvad gjorde/gør I...???  Lader I bare helt vær med at drikke noget med alkohol i al den tid I ammer, eller..???

Opdaterer den lige

Anmeld

16. maj 2011

132319

Jeg var i byen da Hjalte var 6 måneder (og Guuuuuud hvor jeg nød det! )

Jeg ammede ham da han blev afleveret klokken 19. Han fik flaske inden han skulle sove. Min veninde gav ham en flaske om natten da han vågnede og var sulten.

Dagen efter frem til klokken 19, fik han MME.

Jeg malkede ud inden min anden veninde og jeg tog i byen og igen næste morgen, den mælk smed jeg naturligvis ud. Jeg malkede ud et par gange mere i løbet af dagen når det begyndte at spænde.

Der var ingen problemer med amningen efterfølgende og Hjalte tog fint til takke med MME i de 24 timer han ikke måtte få modermælk 

Anmeld

16. maj 2011

Linemaria90

et enkelt glas hvidvin er i orden en gang imellem. det har jeg selv gjort. resten vil jeg lade en anden svare på.

- men der er self. forskellige meninger om alt

Anmeld

16. maj 2011

Sitrani

132319 skriver:

Jeg var i byen da Hjalte var 6 måneder (og Guuuuuud hvor jeg nød det! )

Jeg ammede ham da han blev afleveret klokken 19. Han fik flaske inden han skulle sove. Min veninde gav ham en flaske om natten da han vågnede og var sulten.

Dagen efter frem til klokken 19, fik han MME.

Jeg malkede ud inden min anden veninde og jeg tog i byen og igen næste morgen, den mælk smed jeg naturligvis ud. Jeg malkede ud et par gange mere i løbet af dagen når det begyndte at spænde.

Der var ingen problemer med amningen efterfølgende og Hjalte tog fint til takke med MME i de 24 timer han ikke måtte få modermælk 

Ok... Det var nemlig også sådan jeg tænkte man kunne gøre  For altså, ja.. det kan da godt være man lige er blevet mor, men det er også bare SÅ lang tid siden man har været ude med veninderne og fået en drink.... savner jeg sgu lidt engang i mellem....

Anmeld

16. maj 2011

132319

STN skriver:

Ok... Det var nemlig også sådan jeg tænkte man kunne gøre  For altså, ja.. det kan da godt være man lige er blevet mor, men det er også bare SÅ lang tid siden man har været ude med veninderne og fået en drink.... savner jeg sgu lidt engang i mellem....

Oh yes, det kender jeg!

Min datter på 8 måneder har indtil nu, nægtet at tage en flaske så det længste jeg har været væk fra hende, er 7 timer hvor jeg var til loppemarked og farmand kunne give hende grød og vand.

Jeg trænger i den grad også snart til at komme ud og drikke cosmopolitans 

Anmeld

16. maj 2011

Sitrani

132319 skriver:

Oh yes, det kender jeg!

Min datter på 8 måneder har indtil nu, nægtet at tage en flaske så det længste jeg har været væk fra hende, er 7 timer hvor jeg var til loppemarked og farmand kunne give hende grød og vand.

Jeg trænger i den grad også snart til at komme ud og drikke cosmopolitans 

Åh ja..... man opgi'r meget for de små pus... men heldigvis er det det hele værd... håber jeg.....

Oh yes, cosmo's.... det smager skønt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.