Arj vi kommer "måske" i problemer... Med navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Mira0911

Har en i familien som skal føde om ikke så lang tid... De vil ikke fortælle endnu hvad deres pige skal hedde... 

Og det kan ende ud i at vi bliver nød til at finde et andet navn til vores pige... Jeg håber og krydser at de ikke har valgt det samme... 

Synes ikke det er fedt at to piger i familien har samme navn... 

Fortalte så at det slægt navn som vi selv har startet i vores lille 3 mandsfamilie som bliver til 4 til september... At det er et navn vi håber vores børn giver videre til deres børn... Det kunne den pågældende også godt forstå... 

Er der nogen som har prøvet at I var nød til at ændre navn til jeres barn, fordi en anden i familien skulle have givet det til deres? 

Jeg frygter så meget at vi skal finde et andet navn til vores... Dog har vi ikke sagt noget til familien om hvad navnet bliver.. Så de skal dælme ramme plet hvis det er... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Har en i familien som skal føde om ikke så lang tid... De vil ikke fortælle endnu hvad deres pige skal hedde... 

Og det kan ende ud i at vi bliver nød til at finde et andet navn til vores pige... Jeg håber og krydser at de ikke har valgt det samme... 

Synes ikke det er fedt at to piger i familien har samme navn... 

Fortalte så at det slægt navn som vi selv har startet i vores lille 3 mandsfamilie som bliver til 4 til september... At det er et navn vi håber vores børn giver videre til deres børn... Det kunne den pågældende også godt forstå... 

Er der nogen som har prøvet at I var nød til at ændre navn til jeres barn, fordi en anden i familien skulle have givet det til deres? 

Jeg frygter så meget at vi skal finde et andet navn til vores... Dog har vi ikke sagt noget til familien om hvad navnet bliver.. Så de skal dælme ramme plet hvis det er... 

Næ...vi har endda hele 5 piger der hedder Emma hvis vi går ud i alle siderne af familien.
Det tager vi ikke så højtideligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. maj 2011

otlitrom

Næh.. Jeg er selv opkaldt efter min moster, og det er der 3 andre piger i familien der også er.. Enten ved begge navne, eller kun det ene.. Vores familie har så mange opkaldte børn, at vi alle hedder noget der minder lidt om det de andre hedder. Jeg har aldrig set det som et problem..

Anmeld

16. maj 2011

BabyMus

Jeg ville altså også være ligeglad! Hvis I har fundet på NAVNET til jeres, så skal I vel ikke "bøde" for at nogle andre i familien også har fundet på det navn. Så er det vel os bare et tegn på at I har samme smag og det er et dejligt navn. (:

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Skynd dig at råbe navnet så højt du kan til alle du kender   På den måde ville det ende, at det var jer der fik ideen og de andre har taget den    Bare så folk ved, at I har haft navnen i tankerne i lang tid. Ellers så er det bare at akceptere det, hvis I virkeligt vil bruge navnet? Hvis I ikke er sammen med dem til hver dag, så kan de sagtens bruge det samme navn?

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Selvfølgelig rigtigt... Glemte så at skrive, at den pågældende person helst ser at hendes børn og mine får samme navn.. Det ønsker jeg ikke lige... 

Jeg kommer så ikke fra en familie hvor vi er opkaldt efter andre i familien... Skulle slet ikke have heddet Dorthe men Dorthea efter min faster... Hvorfor det blev lavet om, aner jeg ikke... 

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Skynd dig at råbe navnet så højt du kan til alle du kender   På den måde ville det ende, at det var jer der fik ideen og de andre har taget den    Bare så folk ved, at I har haft navnen i tankerne i lang tid. Ellers så er det bare at akceptere det, hvis I virkeligt vil bruge navnet? Hvis I ikke er sammen med dem til hver dag, så kan de sagtens bruge det samme navn?

Ja, det er faktisk en søster...

Anmeld

16. maj 2011

Cris

MoarJ skriver:

Ja, det er faktisk en søster... 

Nå, så må du snakke med hende om navnet. Hun vil måske fortælle til dig og kun til dig, så I kan blive enig om noget?

Anmeld

16. maj 2011

Mira0911

Cris skriver:

Nå, så må du snakke med hende om navnet. Hun vil måske fortælle til dig og kun til dig, så I kan blive enig om noget?

Hun vil slet ikke fortælle det til nogen som helst... 

Anmeld

16. maj 2011

Cris

MoarJ skriver:

Hun vil slet ikke fortælle det til nogen som helst... 

Nå, du må gerne fortælle til hende, at der er nogle der skal få lov til at føle sig kongeligt en gang i mellem    Og i mens skynd dig at fortælle til allesammen, hvad I har valgt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.