føder i uge 37

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

Anonym trådstarter

Hvis man føder i uge 37 skal man så blive på hospitalet i 3 uger ?

eller må ma komme hjem efter et par dage, de siger jo man ikk føder for tidligt hvis det er i uge 37

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Muffinmus

nej da:-)

Du skal jo kun blive så fremt der er noget galt, sådan er det som regel uanset om det er 37+0  eller 40+0....og ved 37+0 er de fleste ved at være så færdigbagt de godt kan tåle det:-)

fik elv den sidste 38+0 og vi tog jo fint hjem eftr 5 timer:-)

Anmeld

16. maj 2011

132319

Nej 

Jeg fødte 36+6 og tog hjem næste morgen 

Det er kun hvis der er komplikationer af en art at man skal blive længe og evt. være på neonatalafdelingen.

Min den første er født 34+1 og vi kom hjem efter 11 dage.

Anmeld

16. maj 2011

Marco2

Fødte ved en lyn fødsel hjemme på sofaen i 37+3 og kom slet ikke på sygehuset. Blev bare hjemme. Så hvis alt er ok med barnet er det jo bare en alm. fødsel. Man føder "til termin" fra 37+0 - 42+0

Anmeld

16. maj 2011

Luniki

Nej, du skal ikke blive der så længe  Min første søn blev født i uge 36+2 og var indlagt med ham i 9 dage. Nr. 2 blev født i uge 38+0 og der måtte vi tage hjem med det samme. Den sidste fødte jeg hjemme i uge 37+0 oh måtte gerne blive hjemme selv om det var 3 uger før termin og hun ikke var så forfærdelig stor.

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

Terminen er indenfor 37+0 - 42+0. Herindenfor er barnet fuldbårent, og det er normalt at føde indenfor dette tidsrum - man siger at barnet er født til terminen. Det er kun hvis man føder før fulde 37 uger (37+0), at man muligvis skal være indlagt lidt længere. Men det afhænger af mange faktorer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.