Navn til lillepigen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

M.O.A.R.

Anonym skriver:

Hjælp os med navn til vores datter...

Vi har alt for mange og kan ik vælge, vi aner det bare ik.

Matilde

Merle

Siw

Filucca

Liva

Celina

Nicoline/Nicolina

Malou

Annabell

Fleur

Caroline

Cilke

Tak tøser

Jeg stemmer for Celina og Nicoline/Nicolina (alt efter om hvad man synes lyder bedst)

Celina : Latinsk pigenavn. Variant af Celia (himmel) , Selena (måne) eller Cecilia (blind). Kan også staves Cellina. Ifølge Danmarks Statistik var der 1551 personer med navnet Celina i Danmark pr 1. januar 2010.

Nicoline : Dansk pigenavn afledt af drengenavnet Nicolai (Nicolaus), der betyder "folkebesejrer". Kan også staves Nikoline. Ifølge Danmarks Statistik var der 3148 personer med navnet Nicoline i Danmark pr 1. januar 2010.

Nicolina : Pigenavn, der blev givet til 5 danske piger i perioden fra 1985-1996. Ifølge Danmarks statistik var der 28 personer med navnet Nicolina i Danmark pr 1. januar 2008.

Synes næsten Mathilde, Liva Caroline er for brugt efterhånden, selvom det er flotte navne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Sir William

Umiddelbart tænker jeg Harry Potter når jeg læser Fleur (Delaceur)

Synes selv de mere "internationale" navne passer bedst, vi lever i et internationalt samfund og når vores børn bliver ældre, vil de nok enten rejse udenlands eller arbejde internationalt, så er det altså super hvis ens navn også kan udtales.

Selvfølgelig en detalje, men bare en tanke.

Vores søn hedder William og vores kommende datter skal have et internationalt navn også. Hedder selv Claus og det kan englændere altså ikke udtale. Det vil også gøre sig gældende for Cilke.

Personligt kan jeg bedst lide Annabell, men det skal jo også være det navn I synes passer jer bedst og skal jo også gerne klinge med jeres efternavn(e).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.