Opdate på zoneterapi mod sengevædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.611 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Peps

Som lovet, vender jeg nu tilbage med resultatet

Emil (7½ år) har hele sit liv været sengevæder. Det er så få gange han har sovet en hel nat, uden at senge er blevet våd.

Efter 3 tester hos lægen, uden resultat, blev min mand og jeg enige om at prøve noget andet.

Efter nogle dages søgen, fandt vi en zoneterapeut, som havde en del med børn at gøre. Vi tog en snak med hende og forklarede hans problem godt og grundigt. Hun mente, at hun kunne hjælpe ham på 2-3 gange.

Lidt skeptisk kørte vi afsted med ham. Hun gjorrde nogle forskellige ting ved ham, og vi betalte med følelsen af at det var ret så latterligt.  Vi kom hjem og Emil virkede total upåvirket. I løbet af den næste 1½ uges tid, havde han en enkelt nat, hvor han var tør. Vi blev dog alligevel enige om at prøve igen.

Afsted igen og denne gang følte Emil at det gjorde lidt ondt. Han sagde også av en enkelt gang. Vi kom hjem og Emil var bare fuldstændig smadret og helt rød i hovedet. Han var bare så træt. Denne nat var han også våd. Men, men, men.........herefter har han bare været tør flere nætter i træk  !!

Og ja vi begynder faktisk at tro at det endelig virker! Han har aldrig haft 2 nætter i streg uden at tisse i sengen og nu pludselig, så kører det bare derudaf!

Vi skal afsted endnu engang om en uge og så må vi se om det er slut.

I hvert fald kan jeg mærke at både han og jeg er så glad for at vi forsøgte. Nu håber vi bare at det varer ved. Hvis bare det kan hjælpe ham, til ikke at tisse hver eneste nat, ja så er han jo kommet et langt stykke.

Min dreng er i hvert fald vokset 10 cm det seneste stykke tid og nej hvor er det bare dejligt for ham.

Så ja indtil nu, kan jeg kun anbefale at prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

slettet_7530

Skøn opdatering på en nattevæders liv, følger spændt med i føljetonen

Anmeld

15. maj 2011

Peps

Albertesmor skriver:

Skøn opdatering på en nattevæders liv, følger spændt med i føljetonen

Ja er simpelthen så glad på Emils vegne

Anmeld

15. maj 2011

Mi

Det var da dejligt, hvis det kunne blive ved at have effekt  Min kollega havde gode erfaringer med en kiropraktor til hendes søn, som også var sengevæder.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. maj 2011

Lone Jakobsen

nej hvor spændende. håber det fortsætter sådan. her er den ældste også sengevæder, men det er kun ca 1 gang om ugen. han ville dog gerne slippe helt for det. så følger spændt med her.

Anmeld

16. maj 2011

muzen

ej det var godt nok en rigtig dejlig tråd at vågne op til, hvor er det bare super at hører, det vil jeg helt sikkert skrive mig bag øret hvis jeg nogen siden kommer til at stå i sådan en sitrution.

stort tilykke med det flotte reslutat det er så godt for Emil

Anmeld

16. maj 2011

foto på lærred

Ej det lyder da rigtig dejligt. Det er skønt når man forsøger noget som så lykkes.

Anmeld

16. maj 2011

Peps

nutche skriver:

nej hvor spændende. håber det fortsætter sådan. her er den ældste også sengevæder, men det er kun ca 1 gang om ugen. han ville dog gerne slippe helt for det. så følger spændt med her.

Kan godt forstå din dreng er træt af det.

Jeg har selv været sengevæder som barn og det var bare et kæmpe problem for mig. Det var heller ikke hver nat, men jeg frygtede altid, at det netop var den nat jeg skulle sove sammen med en veninde  Jeg har faktisk været utrolig ked af det. Især da jeg var en 8-9 år gammel. Hvornår det stoppede, husker jeg egentlig ikke, men fik ikke nogen form for behandling mod det.

Zoneterapeuten siger at det er nogle spændinger. Så tror da bestemt at hun også kan gøre noget for din søn.

Hun er fra Herning og har en hjemmeside:

Kh Susanne

Anmeld

16. maj 2011

Peps

Tak til jer alle

Og ja, hvis det holder, er det virkelig en solstrålehistorie

Håber bare at andre også kan bruge det til noget. Jeg er godt klar over at vi ikke er helt igennem endnu, og at der godt kan komme et nederlag. Men bare tegnene, der viser, at han godt kan sove uden at være våd, er jo fantastisk  

Og ja han var tør igen i morges og stadig 10 cm højere end han plejer  

Må hellere lige sige, at vi aldrig her hjemme har snakket med ham om det, som om det var et problem. Han har selv været meget træt af det og når det har været under samtale er det ham selv, der er kommet. Han ved godt at han er ligeså normal som alle andre børn

Anmeld

16. maj 2011

Bshizzle

Sjovt... dette har jeg aldrig tænkt på, selvom min Svigermor er Zoneterapeut ved siden af hendes andet job..

Men min kæreste mindes at hun har sagt at en alder af 5 år er for tidligt..
Så hellere vente 1 år mere med at give ham behandling, hvis han ikke er tør om natten der.

Her hjemme prøver vi osse at få Lucas til at smide bleen om natten..
Men han glemmer det tit om morgen når han ikke rigtig er vågen, så det er der han for det meste når at tisse.
Der er ellers tider hvor jeg står møg tidligt op bare for at tjekke ham.
Men det lykkes ham da til tider og være ble-fri..
( her er det bare et problem med Bummelum på wc.. som han vil ha der skal gøres i bleen.. SELVOM han sidder på wcét med bleen på &nbsp.

Men jeg vil da lige ta en snak med Svigermor om Zoneterapi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.