Blodprøve og graviditets hormon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.525 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Miss BananaHammock

Hej Piger

Da jeg var til undersøgelse på horsens sygehus tog lægen en blodprøve og påstod at hun kunne se på den om jeg var gravid - selvom hun lige havde sagt at jeg havde haft ÆL få dage forinden.

HVIS jeg nu skulle blive gravid, så sker det vel først et par dage efter ÆL - og så har graviditets hormonet vel slet ikke nået de højder der skal til før man kan måle det?!

Hun sagde hun ville ringe hvis den var positiv - har ikke hørt fra hende. MEN det er da slet heller ikke muligt at teste så tideligt - ej heller med blodprøve.. Vel?

Eller er det bare mig der ikke forstår?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Maalene

Tror du har ret i det du siger...

Cirka en uge efter ÆL sætter ægget sig fast, og mange kan først teste positivt 14 dage efter ÆL - så tror også det er usandsynligt, at hun vil kunne bruge den blodprøve til noget, hvis du havde ÆL et par dage forinden...

Håber den er der for jer - alt held og lykke

Anmeld

15. maj 2011

Miss BananaHammock

Maalene skriver:

Tror du har ret i det du siger...

Cirka en uge efter ÆL sætter ægget sig fast, og mange kan først teste positivt 14 dage efter ÆL - så tror også det er usandsynligt, at hun vil kunne bruge den blodprøve til noget, hvis du havde ÆL et par dage forinden...

Håber den er der for jer - alt held og lykke

tak for svar! :-) Det er ikke tit jeg stille spørgsmålstegn til det en læge siger - men her kan jeg altså ikke følge med. 

Anmeld

15. maj 2011

smlmea

Lægen har ganske ret,men en særlig blodprøve,kan man måle HCG i blodet,allerede få timer efter befrugtningen,men blodprøver viser jo ikke noget om,om graviditeten er en sund graviditet,som sætter sig fast i livmoderen,den kan stadig ende i en bio,som 50% af alle befrugtede æg ender med at være.

Anmeld

15. maj 2011

Miss BananaHammock

smlmea skriver:

Lægen har ganske ret,men en særlig blodprøve,kan man måle HCG i blodet,allerede få timer efter befrugtningen,men blodprøver viser jo ikke noget om,om graviditeten er en sund graviditet,som sætter sig fast i livmoderen,den kan stadig ende i en bio,som 50% af alle befrugtede æg ender med at være.

oki. tak for svar! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.