Elvers skriver:
Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge alle jer erfarne kvinder om et spørgsmål ang. emnerne i overskriften...
Jeg fødte for 2 måneder siden vores dejlige dreng Otto... Han har skreget siden sin 1. dag i denne verden, og har sidenhen fået konstateret voldsom kolik(maven), og vi har også været indlagt nogle gange, fordi jeg både har været nervøs for, om der skulle være noget fysisk i vejen med ham, men også fordi jeg har være slidt ret godt ned af skrigeriet...
Søvnen er også som ugerne er gået mere og mere udebleven (nætterne går nogenlunde), om dagen sover han kun små lure af 30-45 min., og når han vågner er han så utilfreds og ked, som om han vågner for tidligt i forhold til, hvad han har brug for... og det er jo nok fordi den dumme mave driller - det er i hvert tilfælde det indtryk vi har...
Mit spørgmål er så, om søvnen og tilfredsheden også kommer, når kolikken går væk?
Jeg glæder mig så inderligt til at få en glad dreng!
Anton havde også kolik, han er nu 9½ måned gammel og er den mest glade, smilende og snakkende lille dreng
Anton blev passet ca. 1 gang om måneden med overnatning hos bedsteforældrene, da kolikken var værst og det gav os det overskud, vi havde brug for (eller i hvert fald så meget at vi kunne overleve hverdagen) 
Søvnen - jaaa, det bliver bedre dag for dag. Han sover efterhånden fast fra ca. 19.30-05.30 om natten, tager så "normalt" en tidlig formiddagslur (klokken 7), en sen formiddagslur (klokken 10), en-efter-frokosten-lur (klokken 13) og en lille lur sidst på eftermiddagen (klokken 16). Alle lure kan svinge fra ½-3 timer
så nogle dage sover han få men lange lure, andre dage mange men korte lure. - så ingen fast rytme hvad angår søvn om dagen...!
Hang in there...! Det bliver bedre
jeg ved godt, det kan virke som om det ALDRIG ender og bliver bedre, men det gør det...! 

Katja