Dagpleje - jeg får dårlige nerver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. februar 2008

Kaufie

Eeeeeijhhhh jeg får dårlige nerver af pladsanvisningen - nu er der kun en måned til William skal starte i dagpleje - og hvad ved jeg???? [f]INGENTING![/f] Ud over at de ikke har nogen pladser i nærheden lige i øjeblikket..... Grrr....>( Har lige siddet i tlf kø i 35 min for at få den besked...... Men så kommer der forhåbentlig en lille smule skred i ansøgningen, som de fik 4 februar men endnu ikke var blevet behandlet - det er sgi for dårligt! Og så kan de finde på at sende ham i en dagpleje i Sulsted, Vestbjerg eller Vadum - og for dem, der ikke er stedkendt, så er det altså laaaangt væk fra Nr.sundby - og laaaaangt væk fra min arbejdsplads i Brønderslev - og slet ikke inden for rækkevidde på cykel - så vi skal sikkert ud at investere i en bil. Det gad jeg bare godt lige have lidt mere end 14 dage til - hvor halvdelen af dagene er påskedagene.... Pyyyh - det kan da godt være vi kommer til at trække på min far, der er gået på efterløn..... Men synes alligevel ikke rigtig jeg kan tillade mig at forvente han gider køre 30 km frem og tilbage hver dag for at passe William - også selvom faren er på skole og kommer hjem fhv tidligt. Og drengen har jo også brug for at se andre børn - mon min far vil tage i mødregruppe og til svømning med ham.... I don't think so.... Så stessende ikke at vide noget..... Mette, der bare lige skulle af med lidt galde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Rasmine

Øh... Mette?
Har du først søgt 4. feb? I år altså??

Her i Viborg søger man nærmest lige når navlestrengen er klippet.

Tror generelt at pladsanvisnings-damerne er skrappe og giver lousy beskeder i en slem tone.
Mener at have set det i et stillingsopslag.

Man bliver stresset, når ikke man ved hvor pasningen er, og især når ikke man kan få noget svar.

Pøj pøj...

Anmeld

25. februar 2008

Loggidut

jeg har slet ikke søgt...og ved godt jeg skal....men jeg kan bare ikke overbevise mig selv om at det skal gøres...ved godt jeg er sent ude...men for fanden, de er så små endnu...ja ja...jeg gør det også....i morgen lover jeg...du mette...har du tænkt over den entegreret (staves) børnehave på skolevej...den får kæmpe ros....bare et forslag...den er meget lille...og er kanon god siger de piger jeg kender der har haft/har børn der...

knus fra sloggi....8D

Anmeld

25. februar 2008

Marco2

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Øh... Mette? Har du først søgt 4. feb? I år altså?? Her i Viborg søger man nærmest lige når navlestrengen er klippet. [/citat] Ja, her skal vi søge min. 3 mdr før pladsen skal bruges. Så jeg har søgt forlængst da jeg troede jeg ville få brug for pladsen den 1. feb. Men det skulle jeg jo heldigvis ikke. Men jeg har alligevel ikke hørt noget, så hvis jeg skulle ha' brugt den var vi da i en slem pine eftersom datoen i min kalender siger 25. feb. Men skal nu igang med at ændre datoen og skal ha' det ændret fra DP til VS :) AG - som har haft ehlvedesnat og med en småsyg EM :( TRAAAAATTTT!

Anmeld

25. februar 2008

Kaufie

Nej altså - jeg søgte før jul - men fik sat datoen til 1/4 hvor jeg skal starte i job - men får jo brug for pladsen noget før, så William bliver kørt ind - det er den ændring jeg lavede 4 feb.

Men ellers....det skulle ikke have noget at sige - i Aalborg kommune er der pladsgaranti og de kommer ind efter alder. Dvs hvis en, der er ældre end William søger plads dagen før William skulle starte, så er han/hun i princippet før i køen.

Anmeld

25. februar 2008

Muffinmus

Jeg fik af vide jeg skulle søge da William var 4 uger gammmel, sendte papirerne samme dag:)
Har selv valgt en der ligger 13 km væk og stik modsat retning af hvor vi arbejder, men kommmunen havde ikke lige noget bedre til os. Så kender det skisme godt. Nu er der så snak om at en i byen søger tilladelse som dagplejer, så er spændt på om vi kommer til at flytte ham senere på året eller beholder hende han skal starte ved på mandag..puha.

Anmeld

25. februar 2008

Tikki

Åhh øv øv - kender det bare for godt :(. Jeg har søgt om plads fra d. 1. maj, men får bestemt ikke plads overhovedet der. Jeg fik en melding der hedder næste sommer - altså 2009 kan jeg forvente en plads på stederne, hun er skrevet op til. Her i Københavns kommune skal man skrive dem op inden de er 4 måneder og så skulle det gå efter barnets alder. Jeg har meget svært ved at gennemskue, hvordan de fordeler pladserne. Ved af erfaring (har været souschef i en børnehave og har luret systemet lidt af der igennem), at man kan kime dem ned i tide og i utide - så bliver de træt af dig og giver dig en plads.....simpelthen så grimt, er det, men det sker desværre her i København :@. Jeg har sat manden på opgaven med det ringeri 8D....og så må vi se....måske du skulle prøve at emaile og ringe og ringe...også selvom du skal sidde i kø.....træls, men hvis du kan få en plads ud af det...

Min veninde fik deres plads i bryllupsgave - hun skulle vies på rådhuset og en af vidnerne der, var en dame fra pladsanvisningen, som min veninde tidligere havde talt en del med omkring plads. Min veninde og hendes mand var tilflyttere til kommunen (Køge) og blev derfor spurgt efter vielsen om, hvordan det havde været at flytte til kommunen. Så fortalte min veninde om den dårlige behandling på pladsanvisningen og da de skulle gå, kom hende pladsanvisningsdamen flagrende med en gul seddel, hvorpå de havde fået den plads de gerne ville. "En lille bryllupsgave", kaldte hun det. Nice - min veninde skyndte sig at gå - hun havde fået sin plads...godt nok på en tam måde, men hun havde den.

Ja ja verden er af lave, er den, men vi må sgu prøve at smile os igennem :D

/Jeanette, der har en brokbaby liggende på gulvet pt.

Anmeld

25. februar 2008

Mie A

I den kommune hvor jeg bor (Holbæk) der skal man søge inden at barnet er 1 måned gammel, ellers mister man sin pladsgaranti. Simon står heldigvis allerede nummer 2 på ventelisten til den vuggestue, som jeg har som første prioritet og han skal først starte den 1. juni...
Men det er da bare super irriterende når man står og skal bruge en institutionsplads nu... hurra for de store nye kommuner!

Anmeld

25. februar 2008

Louise mortil4

Mette Kaufmann skriver:

Nej altså - jeg søgte før jul - men fik sat datoen til 1/4 hvor jeg skal starte i job - men får jo brug for pladsen noget før, så William bliver kørt ind - det er den ændring jeg lavede 4 feb.

Men ellers....det skulle ikke have noget at sige - i Aalborg kommune er der pladsgaranti og de kommer ind efter alder. Dvs hvis en, der er ældre end William søger plads dagen før William skulle starte, så er han/hun i princippet før i køen.

Her er det på samme måde, så selv om vi har en DP der ligger lige her nede bag ved, og hun får plads den 1 april og første maj, så der er til begge pigerne, så kan jeg ikke være ikker på at der er plads til den sidste inden vi skriver 1 april, og jeg vil sgu ha dem i samme dagpleje, men det kan de desværre ikke love at vi får.

Anmeld

25. februar 2008

Loggidut

nej det kan de nok ikke...men det ville godt nok være dejligt...har egentlig aldrig tænkt over det med tvillinger og pasning...hmmmm.....det må da være belastende, især hvis man ønsker de skal følges ad(?)

Her er det på samme måde, så selv om vi har en DP der ligger lige her nede bag ved, og hun får plads den 1 april og første maj, så der er til begge pigerne, så kan jeg ikke være ikker på at der er plads til den sidste inden vi skriver 1 april, og jeg vil sgu ha dem i samme dagpleje, men det kan de desværre ikke love at vi får.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.