Starte udd. med barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

mor til lille emma

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe lidt her

Overvejer kraftigt at starte udd som sygeplejerske her til september. jeg er uddannet serviceøkonom men jobbene hænger ikke lige på træerne og derfor tænker jeg, at det ville være smart at starte nu og så håbe det er bedre tider når jeg er færdig

jeg har jo emma som er 9mdr nu og vil høre jeres erfaringer omkring udd. og barn. Hvad får man i SU og hvad må man tjene ved siden af?

Jeg bor med faren til emma i hans eget hus

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Saram

Følger lige lidt med her, da jeg selv skal igang med at studere når vores kommende datter er omkring et års tid.

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Jeg er selv startet på uddannelse her for 14 dage siden, og jeg har Maja på 13½ måned, og bor sammen med faderen i et lejet hus.
SU styrelsen tager ikke hensyn til at man har barn/børn, men man kan søge om et forsørgertillæg, som jeg tror at man skal betale tilbage, som et alm. SU lån- men er ikke sikker.
Jeg får 5400,-.
Jeg syntes ikke at det er hårdt, i hvert fald ikke endnu
Men, vi har lige haft en opgave, som vi skulle aflevere på 3 dage, det var lidt svært lige at finde kræfterne til det, da jeg laver lektier, når Maja er blevet puttet. Men, jeg syntes at det er super lækkert at være skolebænken igen

Anmeld

15. maj 2011

mor til lille emma

Fru'Rugaard skriver:

Jeg er selv startet på uddannelse her for 14 dage siden, og jeg har Maja på 13½ måned, og bor sammen med faderen i et lejet hus.
SU styrelsen tager ikke hensyn til at man har barn/børn, men man kan søge om et forsørgertillæg, som jeg tror at man skal betale tilbage, som et alm. SU lån- men er ikke sikker.
Jeg får 5400,-.
Jeg syntes ikke at det er hårdt, i hvert fald ikke endnu
Men, vi har lige haft en opgave, som vi skulle aflevere på 3 dage, det var lidt svært lige at finde kræfterne til det, da jeg laver lektier, når Maja er blevet puttet. Men, jeg syntes at det er super lækkert at være skolebænken igen

får du 5400?? Uhh det er dæleme ikke meget

Jeg har hørt at det skulle være nemmere at studere med barn da man selv kan tilrættelægge tiden, altså hvis fx dit barn er syg studerer man hjemme osv..

Men det med økonomien bekymrer mig meget, så lidt kan jeg slet ikke klare mig for..

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

Jeg læser. Den mindste var lige godt 1 år, og den store knap 3 år, da jeg gik igang. Men jeg fik/får "voksen elevløn" under uddannelsen. Havde vi skulle leve af SU, ville vi ikke kunne få det til at hænge sammen økonomisk.

Jeg ved ikke hvordan reglerne er omkring SU, og timer ved siden af. Desværre.

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

mor til lille emma skriver:

får du 5400?? Uhh det er dæleme ikke meget

Jeg har hørt at det skulle være nemmere at studere med barn da man selv kan tilrættelægge tiden, altså hvis fx dit barn er syg studerer man hjemme osv..

Men det med økonomien bekymrer mig meget, så lidt kan jeg slet ikke klare mig for..

Nej, det er ikke meget, desværre
Det med at studere hjemme, har jeg ikke hørt noget om.
Jeg går på Social og- sundhedsskolen i Skive, og det har meget tydeligt forklaret at hvis man ikke kommer i skole på grund af at ens barn er syg, så bliver det betegnet som "ikke godkendt fravær".
Men din kæreste tjener jo også penge?- Jeg er startet på grundforløbet, og det varer i 20 uger, og efter de 20 uger kommer jeg på elevløn, hvis jeg bliver optaget på hjælperuddannelsen på skolen

Anmeld

31. maj 2011

Bananaalice

Kender mange der har fået mange penge på SU pga. de ekstra tillæg, og så vidt jeg ved skal de IKKE betales tilbage. Det er jo et tillæg man kan vælge om man vil have, kvit og frit. Du skal jo så bare stadig betale skat af det.

Anmeld

31. maj 2011

Jonna1979

står det ikke på su s hjemmeside??? ellers ring og snak med studievejleder du kan jo også tage su lån oveni hvis det er drømmeuddannelsen den betaler man så tilbage men det er en lav rente

Anmeld

31. maj 2011

Jonna1979

Jonna1979 skriver:

står det ikke på su s hjemmeside??? ellers ring og snak med studievejleder du kan jo også tage su lån oveni hvis det er drømmeuddannelsen den betaler man så tilbage men det er en lav rente

det er jo en invistering i ens liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.