Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Vi skal til at starte på grød, men nu mener min kæreste at MME skal være blandet og jeg mener at det skal være i pulverform, når det puttes i grøden - hvad er rigtigt?
HJÆLP !!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Du kan gøre begge dele.. Gå evt ind på sundhedsstyrelsens hjemmeside der kand u finde opskrifter.
Jeg har altid kogt den tyk med vand og fortyndet den med blandet MME
Tak for det hurtige svar !
Vi har været inde på hjemmesiden og vi har også hentet bogen: Mad til spædbørn og til småbørn. Men der står bare ½ dl. MME
Hvordan ser jeres opskrift ud?
AmalieMalle skriver: Tak for det hurtige svar ! Vi har været inde på hjemmesiden og vi har også hentet bogen: Mad til spædbørn og til småbørn. Men der står bare ½ dl. MME Hvordan ser jeres opskrift ud?
Tag 1 dc majsmel (eller det du nu skal lave) 2 dc vand kog det til det er fast - tilsæt mme blandet indtil det har den konsistent du ønsker Det er også med til at køle det ned så det kan spises hurtigere
henh01 skriver: Tag 1 dc majsmel (eller det du nu skal lave) 2 dc vand kog det til det er fast - tilsæt mme blandet indtil det har den konsistent du ønsker Det er også med til at køle det ned så det kan spises hurtigere
10 tusinde tak!
Jeg går i gang med det samme ..
Jeg mener at hvis du bladrer lidt længere i bogen, så kommer en opskrift, hvor du bruger pulverbaseret MME Det gør der i hvert fald i vores
AmalieMalle skriver: 10 tusinde tak! Jeg går i gang med det samme ..
Side 46 i bogen " mad til spædbørn og småbørn" - grød med pulverbaseret pulver
Okaj, folk er uenige :/
Jeg prøver med blandet idag, vi prøvede med pulver igår.
Og så finder vi ud af hvad der funger bedst.
Men mange tak for de hurtige svar !
Okaj, folk er uenige :/ Jeg prøver med blandet idag, vi prøvede med pulver igår. Og så finder vi ud af hvad der funger bedst. Men mange tak for de hurtige svar !
Jeg startede også med blandet, men synes var besværligt at skulle blande først (med mindre man køber brikker) - så jeg gik hurtigt over til at putte pulveret i
God fornøjelse
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128