Søger hurtigt svar !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

AmalieMalle

Vi skal til at starte på grød, men nu mener min kæreste at MME skal være blandet og jeg mener at det skal være i pulverform, når det puttes i grøden - hvad er rigtigt?

HJÆLP !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

sismofutten

Jeg mener at man kan gøre begge dele, men her hjemme blander vi pulvert i, da det ellers bliver for "vandet" :-)

Anmeld

15. maj 2011

henh01

Du kan gøre begge dele.. Gå evt ind på sundhedsstyrelsens hjemmeside der kand u finde opskrifter.

Jeg har altid kogt den tyk med vand og fortyndet den med blandet MME

Anmeld

15. maj 2011

AmalieMalle

Tak for det hurtige svar !

Vi har været inde på hjemmesiden og vi har også hentet bogen: Mad til spædbørn og til småbørn. Men der står bare ½ dl. MME

Hvordan ser jeres opskrift ud?

Anmeld

15. maj 2011

henh01

AmalieMalle skriver:

Vi har været inde på hjemmesiden og vi har også hentet bogen: Mad til spædbørn og til småbørn. Men der står bare ½ dl. MME

Tag 1 dc majsmel (eller det du nu skal lave) 2 dc vand kog det til det er fast - tilsæt mme blandet indtil det har den konsistent du ønsker Det er også med til at køle det ned så det kan spises hurtigere

Anmeld

15. maj 2011

AmalieMalle

henh01 skriver:

Tag 1 dc majsmel (eller det du nu skal lave) 2 dc vand kog det til det er fast - tilsæt mme blandet indtil det har den konsistent du ønsker Det er også med til at køle det ned så det kan spises hurtigere

10 tusinde tak!

Jeg går i gang med det samme ..

Anmeld

15. maj 2011

K&S

AmalieMalle skriver:

Jeg mener at hvis du bladrer lidt længere i bogen, så kommer en opskrift, hvor du bruger pulverbaseret MME  Det gør der i hvert fald i vores

Anmeld

15. maj 2011

K&S

AmalieMalle skriver:

10 tusinde tak!

Jeg går i gang med det samme ..

Side 46 i bogen " mad til spædbørn og småbørn" - grød med pulverbaseret pulver  

Anmeld

15. maj 2011

AmalieMalle

Okaj, folk er uenige :/

Jeg prøver med blandet idag, vi prøvede med pulver igår.

Og så finder vi ud af hvad der funger bedst.

Men mange tak for de hurtige svar !

Anmeld

15. maj 2011

K&S

Okaj, folk er uenige :/

Jeg prøver med blandet idag, vi prøvede med pulver igår.

Og så finder vi ud af hvad der funger bedst.

Men mange tak for de hurtige svar !

Jeg startede også med blandet, men synes var besværligt at skulle blande først (med mindre man køber brikker) - så jeg gik hurtigt over til at putte pulveret i  

God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.