Hvilken slags ris til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.214 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Anonym trådstarter

.. Basmatiris , yasminris, brune ris, vilde ris, parboiled ris - er her nogle regler her ? Hvad giver I de små? Hvad er godt at starte med. Ville I blende dem eller give dem som de er (barn på 8 mdr- første gang barnet skal have ris)Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

GitteC78

Anonym skriver:

.. Basmatiris , yasminris, brune ris, vilde ris, parboiled ris - er her nogle regler her ? Hvad giver I de små? Hvad er godt at starte med. Ville I blende dem eller give dem som de er (barn på 8 mdr- første gang barnet skal have ris)Tak

Jeg følger lige med her

Anmeld

15. maj 2011

AndreasMor84

Jeg ville vælge nogle som kan koges lidt ud og som ikke er hårde, så bestemt ikke brune ris. Ville nok vælge basmatiris, da de også er lidt klistrede Du behøver ikke blende dem, men bare mos dem godt sammen med det øvrige mad

Anmeld

15. maj 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Jeg ville vælge nogle som kan koges lidt ud og som ikke er hårde, så bestemt ikke brune ris. Ville nok vælge basmatiris, da de også er lidt klistrede Du behøver ikke blende dem, men bare mos dem godt sammen med det øvrige mad

Tak for svar er der ingen "regler" omkring ris? Som der er ved snart alt man skal give de små.

Anmeld

15. maj 2011

AndreasMor84

Anonym skriver:

Tak for svar er der ingen "regler" omkring ris? Som der er ved snart alt man skal give de små.

Ikke nogen jeg kender til.. udover at de helst skal være 8 mdr. inden de får ris.

Anmeld

15. maj 2011

sne190810

Jeg har altså nu aldrig most risene som sådan. Bare blandet det sammen med grøntsagerne/sovsen. Og nogen gange har jeg også bare givet risene a'la naturel  Altså så hun bare har kunne siddet og lege/spise dem selv mens jeg evt. har lavet resten af maden færdig.

Ved dog ikke om der er nogle decideret regler omkring det, jeg tvivler. Min datter har både både brune ris, basmati/yasmin og ja ..  You name it. Og hun lever altså endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.