STN skriver:
Hej piger..
Jeg går og døjer med et forfærdeligt ømt skamben/bækken, pga. bruskskiverne der gi'r sig, så altså en slags bækkenløsning... Jeg har sindssygt ondt, når jeg skal op fra sengen eller sofaen, samt vende mig i sengen om natten, det gør ondt, så jeg næsten får tårer i øjnene, og jeg skal virkelig bide tænderne sammen, og vende mig rundt i små ryk, for ikke at skrige nogen gange... Det lyder voldsomt, men sådan føles det....
Jeg sover med vores ammepude mellem knæene/lårene om natten, også hvis jeg ligger ned i sofaen - det hjælper en lille smule, men ikke meget.. Jeg vågner flere gange om natten fordi det gør så ondt, og kan ikke altid ligge på ryggen, fordi den lille trykker på et eller andet derinde, der gør ret ondt...
Skal ringe til sygehuset, og få tid til sådan en fysioterapeut, der kan vise mig hvordan jeg bedst muligt bevæger mig rundt osv. Og man kan vidst også få hjælpemidler, såsom forhøjere til sofa og seng osv.
Hvad har I af gode råd??? Håber der er nogen, der kan hjælpe..
Hilsen Sille, 33+0 
Alle de gængse...
- Gode råd ved bækkensmerter:
- Undgå at vride i kroppen.
- Sid aldrig med benene over kors eller i skrædderstilling.
- Stå med lige vægt på begge ben.
- Undgå at løfte tunge ting.
- Undgå foroverbøjninger, lad andre ordne støvsugning og gulvvask.
- Tag ikke for store skridt.
- Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben. Læg eventuelt et stykke silke, plastik eller nylon på sædet.
- Brug stødabsorberende sko.
- Hvil dig ofte.
- Husk, at sex kan foregå på mange måder! Brug fantasien, det må bare ikke gøre ondt i dit bækken.
-Tag trappen et skridt af gangen.
- Vend dig i sengen med parallelle ben. Brug en stor pude mellem benene.
- Sørg for, at dine bevægelser er symmetriske - også ved øvelser til for eksempel fødselsforberedelse.
Ellers er der glidelagen, eller et dynebetræk af satin, hvor du vender satin-siderne mod hinanden.
Jeg får øreakupunktur hos jordemoderen. Prøv at spørge om det er muligt der hvor du bor osse. Der er efterhånden mange jordemødre der kan det der, og det er gratis. Jeg gik først i herning, hvor jeg fik balle akupunktur, men det gjorde bare det hele værre, blev så sendt til holstebro for at få øreakupunktur, hvilket er heeelt genialt til mig. Selvfølgelig kan det ikke gøre mig helt smertefri, men jeg kan holde det ud. De var ellers meget bekymrede for mig, da jeg ikke kunne gå før... Men nu kan jeg tage ud på ture med min datter, og det er bare så skønt.
Der er nogle få det ikke virker på, men hvis det er en mulighed, så ville jeg prøve det!! Fysioterapi hjælper ikke mig, men det har noget at gøre med at jeg ikke kan tåle behandling direkte på de steder jeg har ondt.
Rigtig god bedring uanset hvad i hvert fald!!!