Meget ømt skamben!! hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Sitrani

Hej piger..

Jeg går og døjer med et forfærdeligt ømt skamben/bækken, pga. bruskskiverne der gi'r sig, så altså en slags bækkenløsning... Jeg har sindssygt ondt, når jeg skal op fra sengen eller sofaen, samt vende mig i sengen om natten, det gør ondt, så jeg næsten får tårer i øjnene, og jeg skal virkelig bide tænderne sammen, og vende mig rundt i små ryk, for ikke at skrige nogen gange... Det lyder voldsomt, men sådan føles det....

Jeg sover med vores ammepude mellem knæene/lårene om natten, også hvis jeg ligger ned i sofaen - det hjælper en lille smule, men ikke meget.. Jeg vågner flere gange om natten fordi det gør så ondt, og kan ikke altid ligge på ryggen, fordi den lille trykker på et eller andet derinde, der gør ret ondt...

Skal ringe til sygehuset, og få tid til sådan en fysioterapeut, der kan vise mig hvordan jeg bedst muligt bevæger mig rundt osv. Og man kan vidst også få hjælpemidler, såsom forhøjere til sofa og seng osv.

Hvad har I af gode råd??? Håber der er nogen, der kan hjælpe..

Hilsen Sille, 33+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Madam Blå

Et glidelagen kunne hjælpe dig med at vende dig i sengen om natten.

Her bruger jeg en silke natkjole, som jeg så tager på som et slags rør. ALtså tager ikke stropperne på. Så kan jeg dreje, eller glide rundt  i sengen om natten..

Det hjælper mig en smule

Anmeld

14. maj 2011

Sitrani

Kristinav skriver:

Et glidelagen kunne hjælpe dig med at vende dig i sengen om natten.

Her bruger jeg en silke natkjole, som jeg så tager på som et slags rør. ALtså tager ikke stropperne på. Så kan jeg dreje, eller glide rundt  i sengen om natten..

Det hjælper mig en smule

Ok..... Det ku være jeg skulle prøve det så  Glidelagen bliver svært, da vores seng har en topmadras, som ikke deles på midten, altså min kæreste ligger på samme topmadras som mig, og derfor kan et glidelagen ikke ligges på.... men silkenatkjolen lyder som en god idé...

Anmeld

14. maj 2011

Madam Blå

Ja, det gør vores også. Men tror det ville gå med et glidelagen, hvis man bare retter det ud hver aften. Er bare ikke meget for at sove på satin - så jeg bruger natkjolen

Hvis du har en så prøv dig frem. Tror at jo længere jo bedre

Anmeld

14. maj 2011

Sitrani

Kristinav skriver:

Ja, det gør vores også. Men tror det ville gå med et glidelagen, hvis man bare retter det ud hver aften. Er bare ikke meget for at sove på satin - så jeg bruger natkjolen

Hvis du har en så prøv dig frem. Tror at jo længere jo bedre

tror måske også bare man kan købe et satin sengesæt, og så ligge dynebetrækket ovenpå lagenet, og så bruge sin egen dyne at sove med (hader nemlig også satin) Så glider stoffet mod hinanden vel nemmere... det tror jeg at jeg vil bruge.... har nemlig ingen natkjole...

Anmeld

14. maj 2011

Madam Blå

STN skriver:

tror måske også bare man kan købe et satin sengesæt, og så ligge dynebetrækket ovenpå lagenet, og så bruge sin egen dyne at sove med (hader nemlig også satin) Så glider stoffet mod hinanden vel nemmere... det tror jeg at jeg vil bruge.... har nemlig ingen natkjole...

Det lyder som en god ide Man må være kreativ og prøve sig frem

Anmeld

14. maj 2011

Bondepigen

STN skriver:

Hej piger..

Jeg går og døjer med et forfærdeligt ømt skamben/bækken, pga. bruskskiverne der gi'r sig, så altså en slags bækkenløsning... Jeg har sindssygt ondt, når jeg skal op fra sengen eller sofaen, samt vende mig i sengen om natten, det gør ondt, så jeg næsten får tårer i øjnene, og jeg skal virkelig bide tænderne sammen, og vende mig rundt i små ryk, for ikke at skrige nogen gange... Det lyder voldsomt, men sådan føles det....

Jeg sover med vores ammepude mellem knæene/lårene om natten, også hvis jeg ligger ned i sofaen - det hjælper en lille smule, men ikke meget.. Jeg vågner flere gange om natten fordi det gør så ondt, og kan ikke altid ligge på ryggen, fordi den lille trykker på et eller andet derinde, der gør ret ondt...

Skal ringe til sygehuset, og få tid til sådan en fysioterapeut, der kan vise mig hvordan jeg bedst muligt bevæger mig rundt osv. Og man kan vidst også få hjælpemidler, såsom forhøjere til sofa og seng osv.

Hvad har I af gode råd??? Håber der er nogen, der kan hjælpe..

Hilsen Sille, 33+0

Alle de gængse...

- Gode råd ved bækkensmerter: 

- Undgå at vride i kroppen. 

- Sid aldrig med benene over kors eller i skrædderstilling. 

- Stå med lige vægt på begge ben. 

- Undgå at løfte tunge ting. 

- Undgå foroverbøjninger, lad andre ordne støvsugning og gulvvask. 

- Tag ikke for store skridt. 

- Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben. Læg eventuelt et stykke silke, plastik eller nylon på sædet. 

- Brug stødabsorberende sko. 

- Hvil dig ofte. 

- Husk, at sex kan foregå på mange måder! Brug fantasien, det må bare ikke gøre ondt i dit bækken. 

-Tag trappen et skridt af gangen. 

- Vend dig i sengen med parallelle ben. Brug en stor pude mellem benene.

- Sørg for, at dine bevægelser er symmetriske - også ved øvelser til for eksempel fødselsforberedelse. 

Ellers er der glidelagen, eller et dynebetræk af satin, hvor du vender satin-siderne mod hinanden.

Jeg får øreakupunktur hos jordemoderen. Prøv at spørge om det er muligt der hvor du bor osse. Der er efterhånden mange jordemødre der kan det der, og det er gratis. Jeg gik først i herning, hvor jeg fik balle akupunktur, men det gjorde bare det hele værre, blev så sendt til holstebro for at få øreakupunktur, hvilket er heeelt genialt til mig. Selvfølgelig kan det ikke gøre mig helt smertefri, men jeg kan holde det ud. De var ellers meget bekymrede for mig, da jeg ikke kunne gå før... Men nu kan jeg tage ud på ture med min datter, og det er bare så skønt.

Der er nogle få det ikke virker på, men hvis det er en mulighed, så ville jeg prøve det!! Fysioterapi hjælper ikke mig, men det har noget at gøre med at jeg ikke kan tåle behandling direkte på de steder jeg har ondt.

Rigtig god bedring uanset hvad i hvert fald!!!

Anmeld

14. maj 2011

marloutti

STN skriver:

Lige præcis hvad jeg gjorde, det hjalp ret meget, så det er langt nemmere og gør mindre ondt at vende sig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.