Menstruation efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.820 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Chewy

Hej piger,

Har lige et spørgsmål ang. menses efter fødsel.

Jeg blødte i ca. 2 uger efter fødslen. Blødningen stoppede stille og roligt af sig selv, intet unormalt dér og ingen smerter osv. Men nu er der så gået 4 uger og jeg har haft mens lignende smerter i en dag eller to og fik så igår en lille blødning med helt frisk blod. Det murede samtidig en del i underlivet. Den er dog helt væk igen i dag.

Mit spørgsmål er så: tror I det er min mens, der har været kommet selv om det kun var meget lidt og kun 1 dag?

Det undrer mig meget, da det kun er 4 uger siden jeg har født og jeg ammer min søn fuldt ud.

Dog kan jeg huske at jordemoderen der afholdte det udskrivningsmøde vi var til på sygehuset sagde, at hvis vi oplevede en lille blødning efter vi var holdt op med at bløde fra fødslen, så ville det være første mens efter fødslen... Synes bare det er lidt underligt og ved ikke hvad jeg skal tro...

Har I oplevet noget lignende piger?

Tak fordi I læste med og rigtig god lørdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Muffinmus

meget muigt, den kan godt være lidt underlig i starten og ikke helt som duplejer at opleve den...det kan også være en indledning, med ÆL og pletblødning og så kommer mens om 14 dages tid....

Om du ammer eler ej, det er komplet lige gyldigt, mens kommer når din krop synes den skal komme.

Ammede begge unger fuldt ud og mens kom efter 8 uger første gang og 6 uger anden gang....og det tog nogle gange før den blev normal og regelmæssig

Anmeld

14. maj 2011

Maja88

kunne det tænkes det er efterveer du har haft og så din livmoder trækker sig sammen.

jeg havde efterveer engang imellem og blødte engang imellem i en 6 uger efter fødslen(fik ks) og havde sådanne smerter og fik at vide det var meget normalt op til 8 uger efter fødslen.

så jeg tror ikke det har været mens

Anmeld

15. maj 2011

Chewy

Maja88 skriver:

kunne det tænkes det er efterveer du har haft og så din livmoder trækker sig sammen.

jeg havde efterveer engang imellem og blødte engang imellem i en 6 uger efter fødslen(fik ks) og havde sådanne smerter og fik at vide det var meget normalt op til 8 uger efter fødslen.

så jeg tror ikke det har været mens

Hmm, jeg tror det altså ikke, for bløder igen i dag - helt frisk blod, og har ikke ondt eller noget. Synes heller ikke jeg vil mene, at de smerter jeg oplevede nu her i forbindelse med det, kunne sammenlignes med de efterveer jeg oplevede lige efter fødslen, så jeg holder nok på, at det må være en slags menstruation, jeg har.

Men, who knows - bliver spændende at se, hvad min gyn siger til min 8 ugers undersøgelse

Anmeld

15. maj 2011

Maja88

Chewy skriver:

Hmm, jeg tror det altså ikke, for bløder igen i dag - helt frisk blod, og har ikke ondt eller noget. Synes heller ikke jeg vil mene, at de smerter jeg oplevede nu her i forbindelse med det, kunne sammenlignes med de efterveer jeg oplevede lige efter fødslen, så jeg holder nok på, at det må være en slags menstruation, jeg har.

Men, who knows - bliver spændende at se, hvad min gyn siger til min 8 ugers undersøgelse

altså jeg fortæller jo bare hvordan jeg oplevede det..

jeg havde et ophold på 2 uger hvor jeg ikke blødte, men pludselig kom der frisk blod et par dage og smerte i maven- ligesom mens smerter.

men fik at vide det var livmoder som trak sig sammen,

Anmeld

15. maj 2011

kkk

Efter min første fødsel fik jeg mens præcis på 30 dagen efter fødslen (den alm. længde på min cyklus) og var fuldstændig regelmæssig herefter - på trods af fuld amning! Jeg var noget 'bitter', for havde da bestemt set frem til lidt flere måneder uden mens

Efter 2. og 3. fødsel gik der laaang tid før jeg fik mens...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.