ligge på ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

joojoo

hej..

ville lige høre om det er rigtigt man ikk må ligge på ryggen når man er HØJGRAVID OG HVORFOR må man ikke? Hvad kan der ske?

Må man heller ik ligge på ryggen hvis man sidder oprejst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Holbæktrunten

joojoo skriver:

hej..

ville lige høre om det er rigtigt man ikk må ligge på ryggen når man er HØJGRAVID OG HVORFOR må man ikke? Hvad kan der ske?

Du må gerne ligge på ryggen...

Det der er i det, kan være at du kommer til at få det lidt skidt hvis baby ligger så den afklemmer de store blodårer... Men det finder du jo hurtigt ud af, og så vender man sig jo bare om på siden 

Anmeld

13. maj 2011

norenberg

man må gerne ligge på ryggen men de anbefaler det ikke du kan læse om det her

http://www.mingraviditet.dk/panelet/doula/sessan_qa16.htm

Anmeld

13. maj 2011

henh01

og du er slet ikke i tvivl når du bør vende dig Jeg fik det sååå skidt når jeg lå på ryggen.

Anmeld

13. maj 2011

ønskebørn74

joojoo skriver:

hej..

Det er fordi den stor vene (venecava) ligger hele vejen indvendig langs din rygrad og babys vægt kan hæmme og helt stoppe tilførslen af blod til organer hovedet benene armene ja hele kroppen til skade for både dig og baby...

Anmeld

13. maj 2011

joojoo

eej 1000 tak for jeres svar.. en af mine veninder sagde babyen kunne kvæles ved det så ville lige høre flere ad om det er sandt..

håber I all får en god fredag d.13  buuhuuu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.