Jeg blev mor for 2 gang for 4 uger siden og har i forvejen en bandit på 21 mdr. Men jeg har simpelthen bare den dårligste samvittighed overfor begge børn, al logik siger mig at det skal jeg ikke have og det går fint uden komplikationer eller noget. Storebror er helt og aldeles vild med lillesøster, og lillesøster er enormt nem, så hverdagen er faktisk næsten helt som før.
Min dårlige samvittighed går på at den store har haft vores udelte opmærksomhed og kærlighed i hele hans levetid, og nu skal han allerede dele den som så lille uden at forstå det. Overfor den lille er min dårlige samvittighed at hun er "nr 2", forstået på den måde at hun aldrig har prøvet at have os alene og heller ikke kommer til det, altså som storebror, hun vil altid skulle dele os..
Al logik siger mig jo at der ingen skade er i at dele, og lillesøster har aldrig prøvet andet, og storebror kan sikkert ikke engang huske tiden før lillesøster nu.
Er jeg helt tosset? Det er heldigvis aftaget meget, men engang imellem så får jeg stadig det der stik i hjertet af den dårlige samvittighed.
Anmeld