vægt til dem som har født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

kaka4

Hej Piger,

hvordan går det med jeres vægt efter I har født. jeg havde taget 13 kg på under graviditeten og er nu efter 5 uger nede på min normalvægt - det er simpelthen raslet af mig. Det er ikke så godt for det går ud over min produktin af mælk. jeg har tabt mig alt for hurtigt. jeg spiser ellers masser af mad, is, kage og andet lækkert.

Derudover har jeg haft brystbetændelse 3 gange på 5 uger - av for den da, hvor gør det nas - men jeg ammer fortsat.....andre med brystbetændelse?

Luca er ikke så stor - til 5 ugers undersøgelsen vejede hun 3700 og 56 cm lang - hvor store er jeres børn?

kram kaka4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Stine Raaholt

Hej kaka4

Nu har jeg ikke født endnu, men har jo født to gange tidligere. Første gang raslede det også af mig og jeg var SÅ urolig for mælkeproduktionen... men hvis du spiser og drikker godt med vand, så kan du altså ikke gøre andet.

Min søn var lidt slank, fordi han var født 4 uger før termin, og jeg fik så mange bemærkninger omkring: har du nu næring nok i din mælk, og er du sikker på at du producerer nok mælk... bla, bla, bla... det er så svært ikke at lade sig gå på af det, specielt, hvis ens lille bebs ikke springer alle vækst-skalaer. det burde forbydes med de kommentarer, for de bringer bare intet godt med sig overhovedet...

Men, men... slap af, det er det bedste du kan gøre.. jeg kunne i hvert fald mærke forskel på min bryster om aftenen på dage hvor jeg havde været på farten hele dagen, der var der ikke produceret så meget... så hvis du holder af at læse, strikke, hækle, se dumme serier i fjernsynet, så har du nu alletiders alibi... slap af, så gir du din krop de bedste betingelser for at producere mælk, og så kan du ikke gøre mere... ille alle børn skal have elastikker på arme og ben... så længe hun trives, vokser og sover nogenlunde...

men jeg ved det er nemt at sige, for det fylder bare alt i en, hvis der er den mindste tanke om at man måske ikke kan give næring nok til sin lille guldklump...

Du skal i hvert fald have et  herfra

Stine

Anmeld

13. maj 2011

mortil4dejligepiger

Hej Kaka.

Jeg tog 9 kg. på i graviditeten og i mandags (1 uge efter fødslen) var jeg tilbage på min førvægt.

Jeg har siden da tabt ½ kilo og jeg har bestemt ikke spist meget sundt . Manden har barsel og vi spiser bagerbrød hver dag, chokolade, kage etc. Ikke så godt, men det er slut fra på mandag, hvor jeg er alene med lillepigen. Så skal jeg tilbage på alm. sund mad!! Men det har nu været hyggeligt med manden .

Da mælken lige var løbet til var jeg tæt på en brystbetændelse fordi jeg altid producerer rigtig meget mælk. Og vores lille pige er en rigtig god sover. Hun sover godt både dag og nat og mine bryster var derfor ved at sprænges! Men det gik over og produktionen er nu tilpas, synes jeg. Hun bliver mæt og jeg har mælk nok og lidt til, måske.

I onsdags da vores pige var 9 dage gammel havde hun taget 100 g. på i forhold til fødselsvægten. Sundhendsplejersken svar meget tilfreds og sagde, at børnene bare helst skal have fødselsvægten på 10. dagen.

Anmeld

13. maj 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
hej..
Hvor lyder det skønt, at i taber jer - der kan jeg desværre ikk være med endnu, på trods af at Astrid nu er syv uger..
Jeg tog 25 + kg på, da jeg var indlagt, og absolut ikke måtte lave noget i lang tid.. en del af de kg var selvfølgelig vand, og det forsvandt hurtigt.. Men jeg mangler stadig ca 10 kg for at være på min før-graviditetsvægt.. Og endnu mere for at veje det, jeg gerne ville.. Suk..!
Jeg satser på en god sommer med masser af gåture med barnevognen..

Anmeld

13. maj 2011

HeidiGade

Hej

Min vægt er absolut heller ikke på normalen igen. Jeg tog 18 kilo på og mangler stadig de 7 af dem... 

Amningen og mælkeproduktionen går rigtig godt, så på det punkt kan jeg ikke klage.

Laura er knap 5 uger og har taget 1 kilo på og er vokset 4 cm, så travlt det har hun i hvert fald... Det går sindsygt stærkt, så mor her prøver at hænge på 

Har haft brystbetændelse en enkelt gang, men det er heldigvis overstået.... 7-9-13.

Knus Heidi

Anmeld

14. maj 2011

Line Højdal

Hej alle

Her lød slutvægten på 81 kg (+18 kg) og jeg har kun smidt 7 kg. Der er kun røget 1 kg efter selve fødslen og jeg mangler stadig 11 kg for at nå min før graviditets vægt! Håber snart der kommer skub i det, for amningen går bare super godt og Aske tager godt fra!

Aske er i dag 11 dage gammel og da sundhedsplejersken var her i tirsdag havde Aske allerede taget 300g på. Fødselsvægten var 3666 og han blev vejet til 3700g. Så det tegner godt og min lille trold får i hvert fald det han har brug for - og det er det vigtigste!

Så må mor jo bare snart igang med motionen, så vi kan få styr på vægten her også...

til jer alle, Line

Anmeld

15. maj 2011

_-Kathrine-_

Jeg tog ca 10 kg på, hvoraf det meste var væske og jeg er idag 5 kg under graviditetsvægten og den fortsætter bare nedaf - så jeg kan bestemt ikke klage...-håber dog ikke, at det går ud over mælkeproduktionen som nogen af jer skriver... det har jeg slet ikke tænkt over!!

Villads er en slank dreng... Efter sp besøg igår vejer han 4400 og er 57 cm lang... Ved fødslen vejede han 3900 og 53/54 cm...

Kathrine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.