Hvad starede I med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

AmalieMalle

sismofutten skriver:

Et par, måske 3-4 dage med en grød, så hun lærte smagen at kende, og så skiftede vi :-)

Okaj - så har jeg noget at gå ud fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

AmalieMalle

Anne85 skriver:

Fordi grøden er langt sødere end grønsagerne - så det var egentlig et råd vi fik af sundhedsplejersken dengang min søn skulle til at starte på skemad - ellers lærer de hurtigt at alting skal være sødt  Ofte synes jeg også man hører at forældre bøvler med at få grønsagerne i deres mså babyer hvorimod grøden bare ryger lige ned - så hvorfor ikke prøve at lade grønsagerne være det første de stifter bekendskab med

Hm, der har du fat i noget

Hvordan laver du grøden så?

Anmeld

12. maj 2011

Mor Christa

Her startede vi med majs -og risgrød.. Og kartofler/gulerodsmos..
Han får en morgenflaske omkring 6, så får han endnu en flaske omkring 9. Omkring 12 får han en portion ris -ellers majsgrød (nogen gange æblemos eller sveskemos) og så får han en flaske igen omkring 15. Så får han grøntsagsmos igen klokken 18 og en natflaske klokken 21.

Han er 5 mdr :-)

Anmeld

12. maj 2011

Maja_4000

Vi startede med risgrød , men det var hun ikke særlig vild med , så gik vi over til mos (både grøntsags og frugt) og dét ville hun meget hellere have (;

Vi startede med skemad 1 gang dagligt - vi gav til frokost .. Og er nu oppe på 2 .. Vi snakker om at give 3 gange , da hun er begyndt at spise MEGET om natten :/

Anmeld

12. maj 2011

AmalieMalle

Maja_4000 skriver:

Vi startede med risgrød , men det var hun ikke særlig vild med , så gik vi over til mos (både grøntsags og frugt) og dét ville hun meget hellere have (;

Vi startede med skemad 1 gang dagligt - vi gav til frokost .. Og er nu oppe på 2 .. Vi snakker om at give 3 gange , da hun er begyndt at spise MEGET om natten :/

Ja, det smager vel os meget bedre

- vi ville heller ikke starte på risgrød, da Liam altid har haft problemer med forstoppelse osv (:

Hvor gammel er hun?

Anmeld

12. maj 2011

Maja_4000

AmalieMalle skriver:

Ja, det smager vel os meget bedre

- vi ville heller ikke starte på risgrød, da Liam altid har haft problemer med forstoppelse osv (:

Hvor gammel er hun?

Hun er næsten 5 måneder .. Vi startede et par dage inden hun blev 4 måneder :b

Jeg har lavet sveskemos , og så får hun en smule af det i sin grød .. Det holder maven fint igang her + risgrøden glider nemmere ned

Anmeld

12. maj 2011

AmalieMalle

MissChrista skriver:

Her startede vi med majs -og risgrød.. Og kartofler/gulerodsmos..
Han får en morgenflaske omkring 6, så får han endnu en flaske omkring 9. Omkring 12 får han en portion ris -ellers majsgrød (nogen gange æblemos eller sveskemos) og så får han en flaske igen omkring 15. Så får han grøntsagsmos igen klokken 18 og en natflaske klokken 21.

Han er 5 mdr :-)

Okaj, det lyder meget som sådan vi har det herhjemme (bortset fra grøden) - så det jo fint (: !

Anmeld

12. maj 2011

AmalieMalle

Maja_4000 skriver:

Hun er næsten 5 måneder .. Vi startede et par dage inden hun blev 4 måneder :b

Jeg har lavet sveskemos , og så får hun en smule af det i sin grød .. Det holder maven fint igang her + risgrøden glider nemmere ned

Okaj, vi starede os på vælling i flaske et par dage før han blev 4 måneder - bare for at se om vi kunne få mere end 3-4 timers søvn a' gangen.. Meeen - tror at der skal noget mere til

Så glæder mig til at komme igang med grøden !!

Go' idé med sveskemosen ! Tak .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.