min veninde har fødselsdepression - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
1 svar
0 synes godt om
25. februar 2008

Kaufie

Jeg har netop fået at vide, at min veninde har fået en fødselsdepression - det er 4 mdr siden hun fødte.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det - nok har vi kendt hinanden hele livet, men er dog ikke helt så tæt forbundne mere - det er blomstret meget op siden vi begge har fået barn.

Vil man gerne snakke om det - ja, det er selvfølgelig individuelt om man vil lukke ud af posen eller klare det selv - og er der noget som helst jeg kan gøre for at hjælpe hende???

Hvad ville I selv gerne have jeres venner gjorde for jer???

Mette, der nok bare bør tage tlf og snakke med veninden om det.

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. februar 2008

Doktor Doolittle

Mette Kaufmann skriver:

Jeg har netop fået at vide, at min veninde har fået en fødselsdepression - det er 4 mdr siden hun fødte.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det - nok har vi kendt hinanden hele livet, men er dog ikke helt så tæt forbundne mere - det er blomstret meget op siden vi begge har fået barn.

Vil man gerne snakke om det - ja, det er selvfølgelig individuelt om man vil lukke ud af posen eller klare det selv - og er der noget som helst jeg kan gøre for at hjælpe hende???

Hvad ville I selv gerne have jeres venner gjorde for jer???

Mette, der nok bare bør tage tlf og snakke med veninden om det.

Hej Mette

Jeg har selv haft fødselsdepression. Det vigtigste, i mine øjne, er at du holder dig til og viser du er der for din veninde, i det omfang du har overskud. Så kan hun ligesom styre, hvad hun har lyst til at tale om. Formentlig vil hun meget gerne have een at læsse af på og måske har hun også indimellem brug for praktisk hjælp. Du har nok ikke selv meget tid med et lille barn, men så kan du måske hjælpe din veninde med at få kontaktet sit netværk. Måske også holde øje med, om hun får det rigtig dårligt, i så fald skal hun til lægen og måske endda have medicin.

Da jeg havde fødselsdepression orkede jeg så absolut intet, jeg checkede ikke éngang min mail i 3 mdr., selvom vi har opkobling hjemme. Det var en overvindelse bare at nå i bad osv. Jeg ville have ønsket, mine veninder havde været mere nærværende, havde ringet mere og havde sagt til mig, hvad de syntes. Her mener jeg at jeg selv havde på fornemmelsen noget var galt, men mine veninder klappede mig bare på ryggen og sagde at når man har et lille barn er det helt normalt ikke at have så meget overskud, men jeg var IKKE normal og jeg havde brug for at få lov til at tale om det, om du forstår?

Jeg håber det hele kommer til at gå så godt som muligt for din veninde og for jeres venskab, her har du virkelig en mulighed for at vise hende, at hun betyder noget for dig, og hun vil ALDRIG glemme dig for det (L)

Knus fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.