Ranarupta skriver:
Godawten piger...
Jeg skal starte på arbejde igen om halvanden uges tid - dér er min barsel slut. Jeg har ikke været der i halvandet år pga. sygemelding under graviditeten og så barslen.
Idag fik jeg at vide, at jeg er blevet rykket fra et team til et andet. Jeg var i forvejen nervøs:
- Da jeg blev sygemeldt, var jeg netop udlært 3 mdr. forinden.
- Da jeg blev sygemeldt, blev lønsektionen (hvor jeg er) flyttet fra Søborg/Mørkhøj til Kgs. Nytorv. Dvs. at jeg aldrig har været på den nye lokation, hvor der næsten kun var lutter nye medarbejdere. Dvs. at alle nu er sammentømrede.
- Jeg vender tilbage efter lang tid, hvor min faglighed ikke er blevet stimuleret.
Nu står jeg i den situation, hvor jeg er totalt nedslået over at skulle starte i ny afdeling, hvor jeg praktisk taget intet kan.
Da jeg fik mailen, fik jeg med det samme kvalme og en knude i maven. 
Pudsigt nok tænkte jeg igår på, at det måske kunne være fedt at have natarbejde. Som i nattevagter på fx. et plejehjem.
Men jeg har ingen relevant uddannelse, så det er vist ikke en mulighed.
Eller hvad? Har I nogle tanker el. idéer herom?
Tror "uduelighedsfølelsen" er SÅ ALMINDELIG, når man skal igang igen efter en lang pause. Men bare rolig, du skal nok komme hurtigt efter det. Og ellers så er det ingen skam at vedkende sig overfor gruppen, at man altså liiiige skal igang igen, og lære at blive fortrolig med sine opgaver igen. Måske bliver det et dejligt team og et frisk pust, at du skal skifte til et nyt?? Hvem ved! 
På med positiv-brillerne 
Og viser det sig, at knuden i maven vokser, så kig dig om efter noget andet ....Evt. tanken om nattevagter, hvis det stadig lokker.
Jeg ved ikke 100%, men jeg TROR altså nok at man kan få job uden uddannelse. Så er man jo "bare" fast afløser. Men der er oftest ikke så mange der melder sig på nattevagterne, så det er tit kærkomment med folk der ønsker dem fast. Og med sommerferie-planer lige indenfor nærmeste fremtid, så er der sikkert en del afløser timer derude, som mangler at blive besat.
Det KAN jo ske at blive en fast stilling med tiden. Eller ihvertfald så FAST afløser, at du er sikret timerne uden en fast ansættelse.
Der er muligheder alle vegne. Bare tro på dig selv!
DU KAN STADIG ALTING OG MEGET MERE