Hvornår er det okay at baby sover i eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Pinkrose

Hej ved godt det selvfølgelig er helt op til en selv, men hvornår planlægger i at rykke den lille bette ind i eget værelse?

Min lille pige snakker og snorker i søvne og vågner HVER gang hun siger et grynt , er ved at være lidt træt .

Og selvom det er herlig at sidde og kigge på ens smukke lille pige burde man vidst sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Kit

Vi rykkede Alberte ind på eget værelse, da hun var 3 måneder. Hun bliver ammet i søvn og lagt i liften, der står i tremmesengen (prøver noget langsom tilvending til sengen) og her sover hun indtil hun vågner om natten og skal ammes. Derfra sover hun videre inde hos os i dobbeltsengen.

Kit

Anmeld

12. maj 2011

karina pigen

Kit skriver:

Vi rykkede Alberte ind på eget værelse, da hun var 3 måneder. Hun bliver ammet i søvn og lagt i liften, der står i tremmesengen (prøver noget langsom tilvending til sengen) og her sover hun indtil hun vågner om natten og skal ammes. Derfra sover hun videre inde hos os i dobbeltsengen.

Kit

vi er begyndt at ligge felic i egen seng på eget værelse, vi startede med at lægge ham ind i sengen i løbet af dagen så han følte sig tryg ved at ligge i sådan en stor seng..

og det fungere fint.. vores baby alarm er bare gået i stykker så indtil vi for købt en ny vil jeg helst ha ham hos os HVIS nu man ik lige hører han vågne..

felix sover igennem om natten så kan ik se hvordan han i alderen af 4 mdr ik  kan komme ind på eget værelse! han sover bedre uden vores snokkeri og det samme gør vi uden alle hans små lyde.

Anmeld

12. maj 2011

IAH

Jeg tænker kraftigt på at rykke Frederik ud af vores værelse. Han sover godt (vågner en gang pr nat) og eftersom vi alligevel skal lune mme, skal vi jo alligevel ud af dynerne. Når han kommer ind i sit eget, kommer vi heller ikke begge til at blive vækket. Så han trænger til at få sit eget. Jeg tror det er vigtigt at prioritere sin egen søvn. Hverdagen fungerer jo alt andet lige bedst når man får sin velfortjente søvn. Knus

Anmeld

12. maj 2011

PeruBaby

Her har Sofia til at starte med sovet i liften som stod i hendes tremmeseng og i dobbeltsengen - alt efter hvor meget hun ville ammes og hvor træt jeg blev. Jeg sover helt klart best uden bebs i sengen, men hun blev nogle gange i vores seng, hvis jeg var meget træt og hun ville ammes tit.

Fra hun var 2 mdr har hun sovet i sin tremmeseng (uden liften), der stadig står lige ved siden af vores seng... og det bliver den ved med et par måneder endnu til vi får huset renoveret færdigt, så vi kan flytte og får et ekstra værelse...

Anmeld

13. maj 2011

CA

Her sover Johannes første del af natten i vuggen ved siden af vores seng. Det begyndte han på, fordi jordemoderen på patienthotellet sagde, at han ikke måtte sove i mellem os når Martin ryger. Det har vi så senere fået afvide af sp er noget pjat, så han sover i mellem os når vi har lyst. Men det er rart at han kan sove i vuggen, for nogle gange har man brug for at have sengen for sig selv Men jeg synes det er skønt at have ham mellem os ellers. Alle tre sover meget tungt og forstyrer ikke hinanden, så det er ikke noget problem. Jeg tror sagtens vi kunne ligge ham på eget værelse, men vi har ikke lyst endnu. Så længe han starter de fleste nætter i vuggen, viser det jo at han godt kan sove alene og at vi derfor ikke behøver være så frygteligt bange for at han ikke kan flyttes senere. Lige nu er det bare hyggeligt Men kan virkelig godt forstå dem der rykker børnene ud, fordi ingen parter får sovet tungt nok! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.