Fra grød til mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
18 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Nu skal min dreng til at have to måltider om dagen udover flasken. Det ene skal være grød, som han har fået længe og det andet skal være grøntsagsmos. Jeg forsøgte i går. Jeg kogte nogle kartofler og en gulerod + MME og fedtstof, men drengen nægtede at spise det. Det skal siges at den "søde" mos elsker han. Hvordan kan jeg få ham til at spise den mindre søde grøntsagsmos?

HELP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

serinasmor

prøv igen .. det tager tid for dem at vænne sig til det

Anmeld

11. maj 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej,

Nu skal min dreng til at have to måltider om dagen udover flasken. Det ene skal være grød, som han har fået længe og det andet skal være grøntsagsmos. Jeg forsøgte i går. Jeg kogte nogle kartofler og en gulerod + MME og fedtstof, men drengen nægtede at spise det. Det skal siges at den "søde" mos elsker han. Hvordan kan jeg få ham til at spise den mindre søde grøntsagsmos?

HELP

Snakkede med min sp i går , hun sagde de skal ha det 10 gange før de vender sig til det .. Min søn kan heller ik li det men prøver igen i dag

Anmeld

11. maj 2011

Turtles

Anonym skriver:

Hej,

HELP

Kom godt med gullerødder i, de er søde..

Vores søn gad ikke rigtig mos.. Så vi fik et tip om at koge grøntsagerne med et fed hvidløg, og mose det ud sammen med, så der kom lidt smag i..
Og så spiste han med velbehag... Man kan også komme lidt paprika i for at give lidt smag?

Håber det måske kan hjælpe??

Anmeld

11. maj 2011

isimaven

Prøv søde kartofler de har været et hit hos alle mine

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

Grøden spiste han med velbehag fra dag 1. Kan det være at det er fordi grøden er Beauvais og ikke kedelig hjemmelavet?

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

isimaven skriver:

Prøv søde kartofler de har været et hit hos alle mine

Hvad er søde kartofler?

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Kom godt med gullerødder i, de er søde..

Vores søn gad ikke rigtig mos.. Så vi fik et tip om at koge grøntsagerne med et fed hvidløg, og mose det ud sammen med, så der kom lidt smag i..
Og så spiste han med velbehag... Man kan også komme lidt paprika i for at give lidt smag?

Håber det måske kan hjælpe??

Må et barn på 6 mdr. godt få hvidløg? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Snakkede med min sp i går , hun sagde de skal ha det 10 gange før de vender sig til det .. Min søn kan heller ik li det men prøver igen i dag

Tak. Så jeg skal ikke miste modet endnu!

Anmeld

11. maj 2011

isimaven

Anonym skriver:

Hvad er søde kartofler?

Hihi det er en rodfrugt stor orange og smager dejlig sødt man kan købe dem i de større supermarkeder med velassorterede grønt/frugt afdelingerDen er virkelig anbefalelsesværdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.