I svømmehallen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Mor1012

det vil jeg gerne prøve med min mand og emilie

hvor længe må de kære små være i vandet, ødelægger klor hende krop ( jeg sys selv at klor det kløør ....

skal hun i brusebad før og efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Isabella_mor

Emilie2010 skriver:

det vil jeg gerne prøve med min mand og emilie

hvor længe må de kære små være i vandet, ødelægger klor hende krop ( jeg sys selv at klor det kløør ....

skal hun i brusebad før og efter.

de siger max 20-30 min første gang..

babyer behøver kun at blive vasket i bruseren bagefter for at få skyllet kloren ud. de bliver jo vasket hver gang de får skiftet ble for neden, så det nøjes du bare med.. 

så er det at det skal være en god oplevelse for din baby, så hvis hun begynder at græde eller blive urolig så prøv at give hende mad, eller hav evt hendes sut med derned så kun kan få tryst, og afslut turen i vandet som en positiv oplevelse, altså stoppe mens lege er god

vi har været i svømmehallen med villads en del gange siden han blev 8 uger gammel og det har været en succes, han ELSKER vandet og han elsker at ligge pg plaske rundt i det... 

Anmeld

11. maj 2011

th

Hej.

Jeg er uddannet baby svømmetræner, og i den forbindelse snakkede vi meget om hvor lang tid de kunne holde sige i vandet. Det er meget forskelligt fra barn til barn, hvor meget de vejer, og hvor gamle de er.

Hvis det er første gang du skal i svømmehallen med den lille er det en rigtig god ide at tage det med ro i omklædningsrummet og tage det stille og roligt når du kommer ind. Evt. pak dit barn godt ind i et håndklæde og sæt dig på en bæk i 5-10 min inden i går i vandet, så har barnet lagt mærke til alle de nye lyde og bliver ikke så urolig når det kommer i vand.

Når du er i vandet er det en god ide at holde øje med hvordan dit barn har det, kig evt. på armene, hvis de begyner at blive blålige eller lilla er det fordi dit barn fryser og så må man komme op af badet. men vil også sige max. 30 min.

En anden tind der er vigtig er at du som mor ikke har make-up på i vandet, samt hvis man har langt hår evt. lige tager en elestik i, så der ikke fylder en masse rundt i vandet, den lille undersøger jo en masse og gerne med åben mund.

Når man er kommet op vil jeg anbefale at tage dem ind under bruseren og blive skyllet at for klor.

Ved godt det blev lidt langt.

Rigtig god tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.