Hej.
Jeg er uddannet baby svømmetræner, og i den forbindelse snakkede vi meget om hvor lang tid de kunne holde sige i vandet. Det er meget forskelligt fra barn til barn, hvor meget de vejer, og hvor gamle de er.
Hvis det er første gang du skal i svømmehallen med den lille er det en rigtig god ide at tage det med ro i omklædningsrummet og tage det stille og roligt når du kommer ind. Evt. pak dit barn godt ind i et håndklæde og sæt dig på en bæk i 5-10 min inden i går i vandet, så har barnet lagt mærke til alle de nye lyde og bliver ikke så urolig når det kommer i vand.
Når du er i vandet er det en god ide at holde øje med hvordan dit barn har det, kig evt. på armene, hvis de begyner at blive blålige eller lilla er det fordi dit barn fryser og så må man komme op af badet. men vil også sige max. 30 min.
En anden tind der er vigtig er at du som mor ikke har make-up på i vandet, samt hvis man har langt hår evt. lige tager en elestik i, så der ikke fylder en masse rundt i vandet, den lille undersøger jo en masse og gerne med åben mund.
Når man er kommet op vil jeg anbefale at tage dem ind under bruseren og blive skyllet at for klor.
Ved godt det blev lidt langt.
Rigtig god tur
Anmeld