Ang. graviditetskalenderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Madam Blå

Ved ikke om det er det rigtige forum at smide den i - men here it goes

Hej Baby.dk! Jeg har været rigtig glad for jeres graviditetskalender, det er så rart at følge med i hvad der sker i maven

Men i uge 14, står der om linea negra, at den opstår fordi musklerne deler sig? Min læge fortalte mig, at man faktisk ikke præcist ved, hvorfor den kommer - og hvorfor nogle slipper - men i hvert fald har den noget med et hormon, eller andet stof, der er meget af i kroppen under graviditet, at gøre.. (kan ikke helt huske det - men har lyst til at sige melamin.. Aner ikke om det er rigtigt )

Ellers tak for en dejlig side, og en god graviditetskalender

Mvh. Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Bshizzle

Den ligger vist rigtige her..

Jeg har osse undret mig over nogle af ugerne..
Da jeg læser på andre sider og i bøger, så står der tit noget andet her inde..

Og osse som f.eks cm og gram er forskelligt fra side til side/bog.

Anmeld

10. maj 2011

Madam Blå

Bshizzle skriver:

Den ligger vist rigtige her..

Jeg har osse undret mig over nogle af ugerne..
Da jeg læser på andre sider og i bøget, så står der tit noget andet her inde..

Og osse som f.eks cm og gram er forskelligt fra side til side/bog.

Ja, der har været et par andre ting, som jeg også har undret mig over.. Og som ikke passer med det, som jeg kan læse i den lille libero bog, man fik til første lægebesøg. Men kan ikke huske, hvad det var.. Er lidt glemsom for tiden

Anmeld

10. maj 2011

Majeha

Terminsberegningen regner heller ikke rigtigt. Eller jo, terminen passer, men ikke hvor langt man er: (lavet i dag)

Anslået befrugtningsdato: 15/03 2011
Forventet terminsdato: 06/12 2011
Så langt er du i din graviditet: 5 uger, 5 dage (5+5)

Anmeld

10. maj 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Graviditetskalenderen er gennemlæst af en læge, så den skulle gerne være korrekt. Dog kan der jo altid være slåfejl. Støder I på ting, I undrer jer over, er I velkomne til at skrive. Artiklerne har 2-3 år på bagen, og ind imellem kommer der jo ny viden til.

Fostermålene har vi fået oplyst fra scanningsklinikken.dk, som vi samarbejder med. Det er korrekt, at der kan være forskel på, hvilke mål der oplyses i forskellige kilder. Dette kan skyldes målemetoder, eksempelvis om der måles fra isse til numse eller fra isse til fødder.

Bedste hilsner

Karoline, redaktør på baby.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.