Sjat-tisseri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Kaufie

Er det normalt at drenge (og piger) går og sjat-tisser?

Jeg har William lidt mistænkt for, at han lige lukker lidt ud for at "tage lidt af presset" så han kan lege videre... Tit er hans underbukser lidt våde foran - eller stinker helt forfærdentligt - og det er jo synd, hvis det giver anledning til drillerier.

Vi sender ham på WC hvis vi ser ham gå hvileløst omkring - men han kan virkelig være stædig og påstå at han ikke skal. Når vi så får ham derud ser han vitterligt overrasket ud over at han godt kan tisse alligevel. 

Vi er ikke helt enige om hvordan vi skal gribe det an: Claus mener vi skal have de her faste tidspunkter han bare SKAL på toilettet for at prøve - Jeg mener han skal lære at kunne mærke set selv - og at han ikke lærer dette hvis vi "tvinger" ham til at tisse hver 3. time fx. Dog er det fast, at han skal derind når han står op, før vi skal nogen steder hen (hvis det er længe siden han har tisset) og før han skal i seng.

Han har været blefri siden august 2010, og det er faktisk først nuher at det er blevet et problem - kan det have noget med Najas ankomst at gøre?

Mette, altid med drengeunderhylere i tasken....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Joan ( Smallie )

Åhh min første tanke er faktisk at han har blærebetændelse ikke at jeg er sikker men så kan de også godt finde på at gøre sådan.

Og når det så er sagt så bliv jeg også ved med at høre niels ad om ikke han skulle på toilet til at starte med, og det blev han rigtig sur over og holdt sig rigtig længe. Og da jeg holdt op med det ja så fandt han jo fint selv ud af det.

Men jeg ville ringe og snakke med lægen om ikke det kan være sådan et problem han har når nu det først er opstået nu her.

Anmeld

12. maj 2011

Monica

Kaufie skriver:

Er det normalt at drenge (og piger) går og sjat-tisser?

Jeg har William lidt mistænkt for, at han lige lukker lidt ud for at "tage lidt af presset" så han kan lege videre... Tit er hans underbukser lidt våde foran - eller stinker helt forfærdentligt - og det er jo synd, hvis det giver anledning til drillerier.

Vi sender ham på WC hvis vi ser ham gå hvileløst omkring - men han kan virkelig være stædig og påstå at han ikke skal. Når vi så får ham derud ser han vitterligt overrasket ud over at han godt kan tisse alligevel. 

Vi er ikke helt enige om hvordan vi skal gribe det an: Claus mener vi skal have de her faste tidspunkter han bare SKAL på toilettet for at prøve - Jeg mener han skal lære at kunne mærke set selv - og at han ikke lærer dette hvis vi "tvinger" ham til at tisse hver 3. time fx. Dog er det fast, at han skal derind når han står op, før vi skal nogen steder hen (hvis det er længe siden han har tisset) og før han skal i seng.

Han har været blefri siden august 2010, og det er faktisk først nuher at det er blevet et problem - kan det have noget med Najas ankomst at gøre?

Mette, altid med drengeunderhylere i tasken....

Gustav gør det også...og det er bare irriterende... Men efter at have læst Joans indlæg vil jeg tage en urin prøve og aflevere hos lægen imorgen tidlig. Ved ikke om det er det, men det er et sted at starte...

Ellers er jeg blank - har du spurgt i børnehaven? Det vil jeg gøre...

Moni

Anmeld

19. maj 2011

Kaufie

Monica skriver:

Gustav gør det også...og det er bare irriterende... Men efter at have læst Joans indlæg vil jeg tage en urin prøve og aflevere hos lægen imorgen tidlig. Ved ikke om det er det, men det er et sted at starte...

Ellers er jeg blank - har du spurgt i børnehaven? Det vil jeg gøre...

Moni

Fik I det tjekket om Gustav har blærebetændelse?

De nævnte det også som en mulighed i børnehaven - men jeg tror det ikke i Williams tilfælde.... Han tisser nemlig ikke mere end "normalt" - blot er han helt stoppet med selv at komme i tanke om at han skal gå på toilettet....

Nu sætter vi det i system: laver et skema, som han selv kan være med til at krydse af i når han hhv har prøvet (uden succes), har tisset eller lavet pølser. Sidstnævnte er nemlig også blevet et issue.....

Og så vil vi have ham på toilettet hver 2. time her de næste par dage. Måske belønne ham for tørre underhylere..... Upædagogisk, måske, men det virkede da han skulle af med bleen....

Anmeld

20. maj 2011

Monica

Vi fik det tjekket og der var seklf ikke noget. Vi forsøger også at huske ham på at gå på toilettet... Men fårk hvor er det bare irriterende... Det er nøjagtig det samme som du beskriver, at han helt har glemt hvordan det hæger sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.