Panodil og baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.581 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Mor Christa

hej Piger.
Jeg oprettede tidligere en tråd omkring 3. mdr. vaccination og 5. mdr. vaccination.. Så kom jeg til at tænke på hvordan det liiige fungerer med panodil osv til børn? Her tænker jeg - hvis Victor (5 mdr) får høøj feber og får det meget dårligt - kan jeg så godt give ham panodil for dét eller er han alt for lille til det?
Jeg har nemlig ingen idé om hvordan det fungerer..

Håber I kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor Christa

Hov - og det skal lige siges at det er i forbindelse med at han skal stikkes på mandag.

Anmeld

9. maj 2011

2babygirls

MissChrista skriver:

hej Piger.
Jeg oprettede tidligere en tråd omkring 3. mdr. vaccination og 5. mdr. vaccination.. Så kom jeg til at tænke på hvordan det liiige fungerer med panodil osv til børn? Her tænker jeg - hvis Victor (5 mdr) får høøj feber og får det meget dårligt - kan jeg så godt give ham panodil for dét eller er han alt for lille til det?

Håber I kan hjælpe mig

Det bedste er jo at kroppen selv arbejder med feberen. Bliver den over 39 eller noget, mener jeg, skal du nok kontakte lægevagten, så de lige kan tjekke ham, hvis det er.

Bare af med tøjet så han kan blive kølet ned og masser af væske

Anmeld

9. maj 2011

Sir William

Børn må ikke få panodil slet ikke den slags som vi voksne får, da det kort sagt kan slå dem ihjel.

Der var en sag for et par år siden, hvor nogle forældre gav deres barn ½ panodil med fatale konsekvenser.

Der findes børne panodiler (panodil junior) som stikpiller, enten på 125 eller 250 mg.

Dem bruger vi selv når det er helt slemt, dog primært så vores søn kan få lidt nattesøvn når han har feber.

125 mg er til børn fra 10 kg, men snak eventuelt med din læge hvornår de må bruges.

Anmeld

9. maj 2011

Sir William

Tina&Martin skriver:

Det bedste er jo at kroppen selv arbejder med feberen. Bliver den over 39 eller noget, mener jeg, skal du nok kontakte lægevagten, så de lige kan tjekke ham, hvis det er.

Bare af med tøjet så han kan blive kølet ned og masser af væske

Selvfølgelig skal man begrænse brugen af febernedsættende medicin til små børn, men da små børn ikke kan snakke og vi reelt kun kan måle deres temperatur så ved vi jo ikke om de også har ondt nogen steder.

Alt efter måde, men også hvordan man selv har det med at tage medicin for at nedbringe feberen.

Hvis jeg har et ulykkeligt barn med feber og som har det dårligt, så vil jeg hellere give ham en panodil junior så kroppen kan få ro frem for at afklæde ham og lade naturen gå sin gang.

Kroppen stresses jo trods alt når den er udsat for ubehag og kan han få en god nats søvn, så er det det værd.

Der er en "skrøne" om, at barnets temperatur vil stige ½ grad når pillens virkning hører op. Har jeg ikke selv oplevet.

Anmeld

9. maj 2011

B&J

vores dreng fik feber over 39 og der fik han en panodil stik pille vores læge anbefalede det og hvis det blev ved skulle vi kontakte vagtlægen

da han fik panodilen så faldt han i søvn og var super frisk næste dag

Anmeld

9. maj 2011

132319

Panodil junior må han gerne få. Jeg bruger det flydende og en god huskeregel er at han må halvdelen af sin vægt i ml 

Anmeld

9. maj 2011

serinasmor

jeg ved ikke om du må bruge det allerede ved 3 mdr (vi gjorde det ikke netop fordi vi ikke vidste om vi måtte) men der findes flydende panodil junior som også kan gives til børn under 10 kg .. på apoteket kan du få en sprøjte med som gør det lettere at måle hvor meget din lille skat må få, da den også har en inddeling efter antal kg barn.... men tag en snak med lægen om i må give panodil så tidligt hvis feberen kommer op i nærheden af de 40 ... (det gjorde den her .. stakkels lille pige.. helt afkræftet og ked af det)

håber det går smertefrit for jer med de vaccinationer ( det sker jo heldigvis for mange )

serinasmor

Anmeld

9. maj 2011

morethanperfect

MissChrista skriver:

hej Piger.

Håber I kan hjælpe mig

Panodil Junior  Det flydende .. Det fik Oscar da han havde fået sin 3 mdr. vaccine fordi han var sløj .. Så faldt han i søvn og havde det godt da han vågnede

Anmeld

9. maj 2011

Anne85

Jeg givet aldrig mine børn panodil uden at have rådført mig med en læge. Giver du febernedsættende medicin har du ikke ordentlig mulighed for at observere barnets tilstand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.