Tærtebund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.955 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg skal lave laks/spinattærte i morgen. Er der nogen som har en god opskrift på tærtebund? Plejer nemlig at købe de færdiglavet, men vil gerne prøve selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2008

Fam. Madsen

har ikke nogen opskrift da jeg også selv plejer og købe de færdig lavet.. 45.png

Anmeld

8. november 2008

twinboys

dej:
85 g koldt smør
100 g hvedemel
50 g grahamsmel
1 tsk. salt
1-2 spsk. koldt vand

Sådan laver du en tærtedej
Bland de to slag mel og salt og smuldr det kolde smør i. Saml hurtigt dejen med koldt vand. Tryk dejen ud i et jævnt lag i en smurt tærteform. Læg en strimmel alu-folie rundt i kanten og prik dejen med en gaffel. Forbag den midt i en 200 grader varm ovn 15 minutter.

Håber denne her kan bruges...
Den er god sprød...

Majbritt

Anmeld

9. november 2008

Miamaja

Jeanne skriver:

Jeg skal lave laks/spinattærte i morgen. Er der nogen som har en god opskrift på tærtebund? Plejer nemlig at købe de færdiglavet, men vil gerne prøve selv

MMMMmmm det lyder bare godt!!! det er lige sadan noget jeg elsker at guffe i mig

Anmeld

9. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
twinboys skriver:

dej:
85 g koldt smør
100 g hvedemel
50 g grahamsmel
1 tsk. salt
1-2 spsk. koldt vand

Sådan laver du en tærtedej
Bland de to slag mel og salt og smuldr det kolde smør i. Saml hurtigt dejen med koldt vand. Tryk dejen ud i et jævnt lag i en smurt tærteform. Læg en strimmel alu-folie rundt i kanten og prik dejen med en gaffel. Forbag den midt i en 200 grader varm ovn 15 minutter.

Håber denne her kan bruges...
Den er god sprød...

Majbritt

Takker mange gange Skal i gang nu, og så har jeg frokost til i næste uge Den skal nemlig skæres i ud, så kommer de i fryseren og kommer med på arbejde. Vi har nemlig mikroovn

Anmeld

9. november 2008

twinboys

Jeanne skriver:

Takker mange gange Skal i gang nu, og så har jeg frokost til i næste uge Den skal nemlig skæres i ud, så kommer de i fryseren og kommer med på arbejde. Vi har nemlig mikroovn

Glæder mig til at høre hvordan den smager dig
Majbritt

Anmeld

9. november 2008

Kvindemin

Jeanne skriver:

Syntes altid at de færdiglavede, dem der skal vand og olie i, er de bedste 60.png

Anmeld

9. november 2008

twinboys

Jeg kan bedst lide de hjemmelavede... Og så ved man også hvad der er i...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.