Fødselsplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

SaNiNa

Er der nogen som jer som har fået det anden gang efter et aks og som hvade gavn af den?

Er blevet tilbudt at få lavet en så jeg stadig kan få en "normalt" fødsel, men når vi møder ind på fg lægger de en blokade så hvis jeg ikke udvider mig 1 cm i timer får jeg et aks med det samme.

Er stadig meget meget i tvivl om jeg bare skal vælge k eller om jeg skal takke ja til fødselsplanen og syntes virkelig vi snakker meget om det her hjemme så vi kan få den bedste oplevelse af en fødsel.

Så fortæl mig gerne hvordan du/I oplevede det og om det gjorde nogen forskel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Caroline86

hej smukke

Jeg synes du skal trække vejret dybt ned i maven og mærke efter hvad du har lyst til..

Jeg ved du gerne vil føde selv, men jeg er nødt til at sige til dig at det er en dum idé med det samme at lægge en epi! Du skal kunne mærke hvis veerne pludselig føles forkerte (hvis det gamle ar er ved at springe op f.eks) og det kan du ikke med epi!

Jeg er blevet anbefalet lattergas og akupunktur som smertelinding for jeg VIL forsøge at føde selv næste gang!

Det med fødselsplan er under alle omstændigheder en god idé men du skal virkelig overveje hvilke konsekvenser de forskellige ting kan have!

Du skal endelig bare skrive hvis du gerne vil tale mere om det

knus

Anmeld

9. maj 2011

SaNiNa

Caroline86 skriver:

hej smukke

Jeg synes du skal trække vejret dybt ned i maven og mærke efter hvad du har lyst til..

Jeg ved du gerne vil føde selv, men jeg er nødt til at sige til dig at det er en dum idé med det samme at lægge en epi! Du skal kunne mærke hvis veerne pludselig føles forkerte (hvis det gamle ar er ved at springe op f.eks) og det kan du ikke med epi!

Jeg er blevet anbefalet lattergas og akupunktur som smertelinding for jeg VIL forsøge at føde selv næste gang!

Det med fødselsplan er under alle omstændigheder en god idé men du skal virkelig overveje hvilke konsekvenser de forskellige ting kan have!

Du skal endelig bare skrive hvis du gerne vil tale mere om det

knus

Jeg har jo indtil hende lægen forslog fødselsplan været 120% på de bare skulle give mig er pks så jeg ikke endte ud i det sammen som med Nicklas, men hun virkede bare som om det var bedst at jeg fødte osv fordi at endnu et ks ville kunne give problemer med tiden pga arvæv osv.

Puha syntes lige pludselig det hober sig op med dumme tanker og spørgsmål

Anmeld

9. maj 2011

Caroline86

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg har jo indtil hende lægen forslog fødselsplan været 120% på de bare skulle give mig er pks så jeg ikke endte ud i det sammen som med Nicklas, men hun virkede bare som om det var bedst at jeg fødte osv fordi at endnu et ks ville kunne give problemer med tiden pga arvæv osv.

Puha syntes lige pludselig det hober sig op med dumme tanker og spørgsmål

har du lyst til at forsøge selv? Hvis ikke du har, så skal du have pks og længere er den ikke! Hvis du gerne vil forsøge, så synes jeg du skal gøre det - hvis omstændighederne er til det

Der er mange faktorer der spiller ind! De skal holde øje med størrelsen på barnet, de skal holde øje med hvordan barnet ligger osv INDEN du skal forsøge dig med en naturlig fødsel! For der er ingen grund til at give dig et uretfærdigt besværligt forsøg!!!

du bliver nødt til at gøre op med dig selv hvad du gerne vil!

Og i øvrigt er der MASSER af kvinder som lever med 3,4, 5 kejsersnit uden at der er nogen problemer med arvæv osv...

Anmeld

9. maj 2011

Muffinmus

jeps, fik den efter første gang som endte i AKS.

Aftalen gik ud på at jeg skulle ringe når jeg fik veer.

Så skulle jeg ind og køre CTG hele fødslen igennem.

De ville give EPI hvis og når det var nødvendigt. Det blev det efter 3 timers tid da jeg stadig kun var 2-3 cm åben og havde vestorm konstant og det så ud til at der var mange timer tilbage. Så de foreslog EPI og jeg sagde pænt ja Men det blev slet ikke aktuelt, for efter ca 7 + timers veer gik jeg fra 3 cm til 9 cm på 30 min og pludselig var  det nu:-)

Så jeg var super glad for at have planen og vide at jeg ikke igen skulle ligge i 45 timer, men som sagt blev det aldrig nødvendigt med ret meget af planen ang KS....heldigvis.

Havde en dejlig fødsrel som gjorde jeg kunne lægge den første bag mig, fordi jeg selv kunne den her gang.Næste gang skal jeg uden tvivl også selv prøve, for det vil jeg dælme bare ikke gå glip af:-)

Anmeld

10. maj 2011

SaNiNa

MariaE skriver:

jeps, fik den efter første gang som endte i AKS.

Aftalen gik ud på at jeg skulle ringe når jeg fik veer.

Så skulle jeg ind og køre CTG hele fødslen igennem.

De ville give EPI hvis og når det var nødvendigt. Det blev det efter 3 timers tid da jeg stadig kun var 2-3 cm åben og havde vestorm konstant og det så ud til at der var mange timer tilbage. Så de foreslog EPI og jeg sagde pænt ja Men det blev slet ikke aktuelt, for efter ca 7 + timers veer gik jeg fra 3 cm til 9 cm på 30 min og pludselig var  det nu:-)

Så jeg var super glad for at have planen og vide at jeg ikke igen skulle ligge i 45 timer, men som sagt blev det aldrig nødvendigt med ret meget af planen ang KS....heldigvis.

Havde en dejlig fødsrel som gjorde jeg kunne lægge den første bag mig, fordi jeg selv kunne den her gang.Næste gang skal jeg uden tvivl også selv prøve, for det vil jeg dælme bare ikke gå glip af:-)

Tusind tak for dit svar.

Syntes virkelig det er svært har heldigvis fået en hurtig tid ved min jdm så jeg/vi kan få lette vores hjerter og tanker lidt. og hun er jo også meget mere erfaren med hvad der kan lade sig gøre og hvordan jeg får truffet den bedste beslutning.

Men ville da være rigtig rart ikke at skulle under kniven igen, men på den anden side så ved jeg jo hvad det er og hvad det indebære.

Anmeld

10. maj 2011

Muffinmus

Sanne og Nicklas skriver:

Tusind tak for dit svar.

Syntes virkelig det er svært har heldigvis fået en hurtig tid ved min jdm så jeg/vi kan få lette vores hjerter og tanker lidt. og hun er jo også meget mere erfaren med hvad der kan lade sig gøre og hvordan jeg får truffet den bedste beslutning.

Men ville da være rigtig rart ikke at skulle under kniven igen, men på den anden side så ved jeg jo hvad det er og hvad det indebære.

jamen det er svært. Ved ikke hvad der er det rigtige for dig,men for mig var det at give det en chance selv eneste mulighed.

Jeg kunne ikke bare give op på forhånd når der nu er 70 % chance for at man kan føde selv efter ks...det er gode odds synes jeg. Og især fordi at går det slet ikke som man synes, så kan der i de fleste tilfælde laves ks hvis det er nødvendigt, uden at der er kaos osv, men bare at de snakker om mulighederne med en.....

Jeg følte mig i trygge hænder hele vejen igennem og det var en rolig oplevelse hele vejen, super skønt:-)

Personligt kan jeg ikke bede om et PKS og ikke føde selv hvis muligheden er der, jeg giver sjældent op på forhånd, det ligger ikke i min natur, jeg er vist en fighter:-)

Men man skal vælge den løsning man finder bedst for en:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.