Rugbrød til de små

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Meilby

Hej piger!

Så kommer der lige en om rugbrød igen

Bør man følge anvisninger fra sundhedsstyrrelsen osv. med først at give de små rugbrød fra de er 8 mdr.? Phillip er 7 mdr. idag, og er så småt begyndt at få lidt rugbrød

Derudover vil jeg høre om de skal starte med bondebrød, eller grunden til det er det man læser om, er at det lettest glider ned? De to gange Phillip har fået rugbrød har det bare være alm. brød som vi spiser, og det spiser han fint Men er det andet sundere for dem?

Håber i kan hjælpe

Knus Pernille og Phillip

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mi

Min sp fortalte noget om at de ikke kan fordøje kernerne og at de ikke kan udnytte alle de fibre der er i vores rugbrød og derfor skulle deres rugbrød være lysere og uden kerner. Vi skulle prøve at give hende rugbrød en gang i ugen og når hun var interesseret så skulle vi bare begynde at give hende mere. Noget med at "vinduet" skulle være åbent, så de var interesseret, og hvis man ikke ramte dem præcis der hvor de viste interesse men ventede, så kunne man risikere at de blev svære at få igang med mere fast mad.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. maj 2011

L.J.L

Meilby skriver:

Hej piger!

Så kommer der lige en om rugbrød igen

Bør man følge anvisninger fra sundhedsstyrrelsen osv. med først at give de små rugbrød fra de er 8 mdr.? Phillip er 7 mdr. idag, og er så småt begyndt at få lidt rugbrød

Derudover vil jeg høre om de skal starte med bondebrød, eller grunden til det er det man læser om, er at det lettest glider ned? De to gange Phillip har fået rugbrød har det bare være alm. brød som vi spiser, og det spiser han fint Men er det andet sundere for dem?

Håber i kan hjælpe

Knus Pernille og Phillip

Du bør følge din egen intuition, så hvis du synes Phillip klarer rugbrød fint, så er han da klar til det. Bondebrød plejer man at starte med da det er nemmere for barnet at tygge i den alder. Du bør vente med at give kernerugbrød til han er minimum 1 år. Du kan sagtens give ham alm. rugbrød uden kerner, hvis han har nemt ved at spise det.

Alt med måde.

Og husk det sundhedsstyrelsen anbefaler passer ikke altid ind i ens egen rytme.

Anmeld

9. maj 2011

Meilby

linselouise skriver:

Du bør følge din egen intuition, så hvis du synes Phillip klarer rugbrød fint, så er han da klar til det. Bondebrød plejer man at starte med da det er nemmere for barnet at tygge i den alder. Du bør vente med at give kernerugbrød til han er minimum 1 år. Du kan sagtens give ham alm. rugbrød uden kerner, hvis han har nemt ved at spise det.

Alt med måde.

Og husk det sundhedsstyrelsen anbefaler passer ikke altid ind i ens egen rytme.

Årh det han har fået de gange har været alm. rugbrød med lidt kerner - er det helt galt så?

Han vil super gerne have det, så tror vi starter ligeså stille op

Anmeld

9. maj 2011

B&J

Vores dreng har aldrig fået bondebrød han spyttede det altid ud og vores dagplejemor giver også alm rugbrød og meget forskelligt noget med bløde kerner og noget uden her hjemme køber vi levebrød med gullerrøder i men også fordi det er et sundt rugbrød og han elsker det

Anmeld

9. maj 2011

Lise 26

jeg tror at nogen gange skal man selv tage stilling til hvad ens barn er klar til. Justin begyndte at tygge på maden for en måned siden og da han var 5,5 mdr begyndte jeg at give ham bondebrød. Det er noget med, at de korn der er i alm rugbrød kan sætte sig fast i halsen og bondebrød er nemmere for dem at tygge hvis de ingen tænder har.. så jeg synes du skal følge din egen fornuft..

Anmeld

9. maj 2011

L.J.L

Meilby skriver:

Årh det han har fået de gange har været alm. rugbrød med lidt kerner - er det helt galt så?

Han vil super gerne have det, så tror vi starter ligeså stille op

Nej da, det tager han ikke skade af!

Men køb noget bondebrød og noget rugbrød uden kerner og prøv begge dele og se hvad han synes bedst om.

Min dreng på snart halvandet får det der brød fra paagen, det er blødt som bondebrød men med fuldkorn, så lidt sundere.

Anmeld

9. maj 2011

Meilby

Tusind tak for svar allesammen Har nu købt bondebrød, og han eeeeeeeelsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.