Mellemnavne??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

090411

Hej alle... Jeg er ny herinde og har et vigtigt spørgsmål. Min datter skal døbes om to måneder, og jeg vil inderligt gerne have hende til at hedde lykke, men det synes min mand ikke om, så må man give hende det som et mellemnavn, selvom ingen hedder det i familien?Håber nogen ved noget om dette og kan give mig et svar.På forhånd tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Dot D

Det kan jeg ikke se skulle være et problem, Lykke er både et pige OG drengenavn, så hvofor ikke.... Der er da mange, der har to eller flere navne,om de så bruger dem eller ej.

Så håber da for dig, at din mand går med til det

Anmeld

9. maj 2011

MamaJakob

Det må I gerne. Teknisk set vil det bare komme til at være et 'andet fornavn', fordi det har fornavnskarakter, men i praksis vil det jo lyde og fungere som et mellemnavn, hvis det er sådan I ønsker, det skal bruges

P.S. Og jeg synes også, Lykke er et supersødt navn

Anmeld

9. maj 2011

chael

090411 skriver:

Hej alle... Jeg er ny herinde og har et vigtigt spørgsmål. Min datter skal døbes om to måneder, og jeg vil inderligt gerne have hende til at hedde lykke, men det synes min mand ikke om, så må man give hende det som et mellemnavn, selvom ingen hedder det i familien?Håber nogen ved noget om dette og kan give mig et svar.På forhånd tak :-)

Man må teoretisk set, give barne lige så mange mellemnavne som man vil.

Så hvis du vil kalde hende Lykke Josphine Margrethe Elisabeth gertrud Nielsen, så er det det du gør- hi hi

Min datter hedder Sofie Amalie Louise og så efternavn.

Mon søn hedder Oliver William René og så efternavn.

Så giv den gas

*Camilla 19+5

Anmeld

9. maj 2011

090411

1000 tak for jeres svar :-)

Anmeld

10. maj 2011

Lullaby*

090411 skriver:

Det må man gerne. Hedder selv Lykke til mellemnavn, selvom ingen andre i familien hedder det. Jeg fik navnet pga. min far hedder Leif og min mor Yvonne..derfra L Y, som deres forbogstaver. Sød ide synes jeg

Anmeld

10. maj 2011

aya-zia

bare klø på med mellemnavnene... jo flere jo bedre hehe ej det var lidt en joke

mine piger hedder:

aya mekira + efternavn

zia melika lydia + efternavn

Anmeld

10. maj 2011

Palaja

Lykke kan jo bare være hendes 2. fornavn. Det hedder alle pigerne på min mors side af familien  Det var noget min mormor startede i sin tid.  Jeg hedder Maja Lykke, min datter Marie Lykke. 

Jeg synes også det er et rigtigt fint navn.

Anmeld

10. maj 2011

LenaJohansen

man vælger selv hvad barnet hedder til mellemnavn, hvis man vil have et... Det behøver ikke være et navn der er i familien.. Min datter hedder Isabel til mellemnavn, og det er der ingen i familien der hedder... 

Anmeld

10. maj 2011

Sommerfuglelarven

aya-zia skriver:

bare klø på med mellemnavnene... jo flere jo bedre hehe ej det var lidt en joke

mine piger hedder:

aya mekira + efternavn

zia melika lydia + efternavn

Det er første gang jeg støder på en anden der hedder Melika, hedder det selv

Både min datter og jeg har 2 fornavne (eller et fornavn og et mellemnavn om man vil), de fleste i min familie har et eller flere mellemnavne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.