Vil ikke spise nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. maj 2011

camillakrath

Hej alle

Vi har nu fået vores søn med hjem på orlov. Han er født 5 uger for tidligt og vejer nu 2100 gram. Han skal have ca. 370 ml i døgnet, men vi har problemer med at få ham til at spise nok, og hvert måltid er en kamp  

Han spiser som regel 10 - 15 ml og så går han i stå!

Er der nogen der har gode råd eller erfaringer?

Synes det er rigtig hårdt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Rødhætte

Hej

Min søn som er født 36+4 tog også meget lidt mad i starten og ikke nok med det så gylpet han også rigtig meget. Jeg var også meget bekymret, men som dagene gik spiste han mere og mere. Jeg prøvede at rokke med ham og flasken (lige så stille). Det hjalp også at nusse ham under tærene (der sidder der også sutte reflekser).. 

Det var desværre ikke så mange råd! Håber hans appetit øges (og det tror jeg bestemt den gør)

Anmeld

21. april 2012

dina85

hej
 Jeg  har selv  født min søn 5 uger  for tidligt og   jeg  haved det  sammen  problem   jeg var inlagt  3½ uger det  var   rigtigt hård omgang   da jeg ikke kun amme  min søn  pga jeg    jeg var   med  høj blod tryk og haved   været i chok uneder min fødsel   men  da jeg  kom hjem  jeg  følt min egen instiks  så begynd jeg   først med  små  portioner   jeg  var meget  træt i starten men   jog mere  jeg  begyndt at tilbyde min søn  suteflasken  jo mere han begyndt  at tage  dalp med en  nogen   gang skal man prop i munden på dem selv om de ikke  vil det  hjalp med min  søn  selv sundhes pl sagde han skal have  små portioner    og han skal have  hver  6 timer  men jeg  gjørt  som jeg  selv  følt  det er bedst   for min søn han er 3 mnd gammel han  vejer 6 kg nu   ved  fødslen  var  han 1900   men man  siger  hvordan er  det i betragter jeres barn  han eller hun bliver  og selv   om han er  født  for  tidligt    de  har  sagt han følger med de alder han har   man kan ikke se  han er for tidligt  fød og jeg  er enlig mor   det var  hård  i starten men  gør som dit hjerte  siger du skal  gøre  i trods alt du er mor du har  fornæmlsen   og  føslen  det er  hverken snp  hverken nogen som helst  der  ved bedre  selv at man er bange  det er min første  barn   men  jeg  er glad   at jeg  tog  de  beslutning  o begyndt at  køre  after min egen  skema   men det  har  virket   for mig  man kan høre meget  man kan  se meget men det bedste er føslen   hvad du syns   din søn har  brug  jeg  har selv været i din sko  med maden  han  spist lidt men  i starten begynd jeg med småt men  mere tit  så begynd  at gå  helt  af sig  selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.