tidlige plukver??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.957 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. november 2008

mette moren

jeg begyndte allerede at få plukver i 19. uge. første graviditet kom de først ,2 mdr før fødslen... så syntes det er vildt tidligt!! er det normalt når man er 2. gangs fødene??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2008

A.

jeg var 3-4 mdr henne da jeg har fået plukveer ved slet ikke om det er normalt når man er 2.gangs..

Anmeld

7. november 2008

pipsen

Jeg har haft plukveer siden uge 15-16 stykker. De gør dog ikke ondt, strammer bare lidt hen over maven og det er så det. Tror det er meget normalt, men vær opmærksom på, at de ikke gør ondt eller bliver regelmæssige Jeg har haft dem tidligt i begge graviditeter uden jeg dog er gået i fødsel endnu..

Anmeld

7. november 2008

mette moren

okay det kan da også være jeg bare fik dem sent sidste gang??

Anmeld

7. november 2008

mette moren

pipsen skriver:

Jeg har haft plukveer siden uge 15-16 stykker. De gør dog ikke ondt, strammer bare lidt hen over maven og det er så det. Tror det er meget normalt, men vær opmærksom på, at de ikke gør ondt eller bliver regelmæssige Jeg har haft dem tidligt i begge graviditeter uden jeg dog er gået i fødsel endnu..

syntes det gør lidt ondt!! det brænder i maven og bliver ret hard. har det nok hver anden dag andre gange med 3 dages mellemrum

Anmeld

7. november 2008

pipsen

Så synes jeg, at du skulle give din læge/jordemoder et kald. Tror ikke, du skal bekymre dig, men hellere lade dem vurdere det Pøj pøj med det

Anmeld

7. november 2008

Muffinmus

Alle har plukveer hele vejen igennem, det er bare forskelligt hvordan ens krop mærker dem60.png
Og ja, 2 gang kan man som regel mærke dem bedre og før.
Første gang med min søn kunne de mærkes fra uge 19 ca.
Og den her gang allerede få stykker fra uge 11-12 og mange fra uge 16.
Så ja, det er heeeeelt normalt60.png
Men det kan også forekomme hvis din mave er stoppet så drik rigeligt væske, eller hvis du har den berømte blærebetændelse man jo desværre ikke selv kan mærke når man er gravid men skal testes for.
Vil sige jeg nu har måske mellem 5-20 plukveer om dagen.

Anmeld

7. november 2008

mette moren

kan da godt ske jeg skulle kigge forbi lægen og få en lille test det kan jo kun hjælpe. men glad for at høre at jeg ikk er den eneste som har dem tidligt!!

Anmeld

7. november 2008

Diana...

Jeg har os haft plukveer længe nu og de gør os lidt ondt men bare de ikke gør ondt hver dag så der ikke noget at være bange og nervøs for sagde både min læge og jordmor

Anmeld

7. november 2008

mette moren

Diana/Claus skriver:

Jeg har os haft plukveer længe nu og de gør os lidt ondt men bare de ikke gør ondt hver dag så der ikke noget at være bange og nervøs for sagde både min læge og jordmor

det gør ikk ondt hver gang for det meste bliver maven bare hård men en gang imellen brænder det nærmest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.