For tidligt fødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

camillakrath

Hej alle

Som nogen måske ved, så kom min søn til verden ca. 5 uger før tid og har fra starten været noget umoden. Han vejede ca. 1800 gram da han blev født og er derfor også undervægtig.

Nu har vi fået at vide at vi muligvis snart får ham hjem. Synes jeg havde forberedt mig så godt på at få et barn - men ikke en der var født for tidligt.

Har i nogen gode råd til os som familie? Noget man skal tage hensyn til? Noget man ikke må, eller noget i kan anbefale? Eller måske egne erfaringer?

Knus og kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
camillakrath skriver:

Hej alle

Som nogen måske ved, så kom min søn til verden ca. 5 uger før tid og har fra starten været noget umoden. Han vejede ca. 1800 gram da han blev født og er derfor også undervægtig.

Nu har vi fået at vide at vi muligvis snart får ham hjem. Synes jeg havde forberedt mig så godt på at få et barn - men ikke en der var født for tidligt.

Har i nogen gode råd til os som familie? Noget man skal tage hensyn til? Noget man ikke må, eller noget i kan anbefale? Eller måske egne erfaringer?

Knus og kram

Har ingen erfaring med at have baby, og slet ikke for tidlig født.

Men ville ikke bare smutte fra tråden uden et kram til dig

Anmeld

7. maj 2011

twinboys

camillakrath skriver:

Hej alle

Knus og kram

Stort tillykke med din lille pus... Og husk fortidlig fødte er så unikke...

Jeg vil da gerne hjælpe jeg fødte selv tvillinger i uge 25+0 så kender aaaaaaaaaaaaaalt til umodne dit og dat og senfølger...

Mine drenge er idag 8år...¨

Send mig gerne en pb så kan du få mit nr hvis du gerne vil snakke eller have gode råd

Majbritt

Anmeld

7. maj 2011

Christina.78

der er jo også en debat herinde der hedder for tidligt født..

Anmeld

7. maj 2011

Moar2011

camillakrath skriver:

Hej alle

Knus og kram

hej

først og fremmest tillykke med viunderet

jeg fødte selv en søn den 16-04 i 33+3 .. han vejet 2208 49cm .. vi var indlagt fra den 16april til den 3maj, så vi er kommet hjem ..

jeg fik afvide at man sku tænke på ikke at have alt for meget besøg, før den bette blev mere "stabil" pga baktiere fordi alle gæster ville jo gerne røre og nusse osv (hvilket er forståeligt) ..

og så må vi kun gå med barne vogn i ca 30min, men man kan selv bedømme lidt efter vejret, de må bare ikke fryse hvilket de har tildens til når de er for tidligt født. og så må de ikke sove middagslure i barnevognen før de vejr 3kg over derover

der må ikke være for koldt der hver bebs skal være eller sove..

ellers sku vi bare leve som en alm familie  og selv bare være fornuftige

ellers kan du jo snakke med sundhedsspejsken eller spørg personalet på afdelningen var i er.. det gjorde vi .. 

held og lykke med det hele .

Anmeld

7. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vil også give et kæmpe kram til jer... og vil give twinboys så ret i, at fortidlig fødte bare er, så unikke... Jeg har født to fortidlig fødte.. en 11 uger for tid og en 15 uger for tid... De er bare nogle livsstykker uden lige.. altid glade og enorme kærlige..

Den store er 6 år og har en del senfølger.. han skal først starte skole til næste år, da han er lidt umoden/utryg ved nye ting og kan ikke lige omstille sig... han skal stadigvæk afleveres til en pædagog selvom han kender dem alle... overgangen er han ikke god til...

Den lille bliver 10mdr om 3 dage... han er alderssvarende til en seks mdr dreng... og han udvikler sig fint og han charmer den med alle og er altid glad... følger godt motorisk, men vokser langsom.. han vejer 6,3 ca og måler ca. 63cm... men det gør ik så meget i min bog, for det hænger sammen og alt andet udvikler sig, som det skal.. han er bare en lille fyr..

Du er meget velkommen til at skrive både her, pb osv... svare gerne på alt, hvad du måtte have i tankerne....

Når du kommer hjem med den bette skal du egentlig bare lytte og lægge mærke til barnets signaler... lad ik for mange holde og lad ikke syge/forkølet komme i nærheden... men ellers nyd det, at i kommer hjem.. tror det kommer naturligt til dig...

Kæmpefra Mette

Anmeld

7. maj 2011

signe.

camillakrath skriver:

Hej alle

Knus og kram

først et stort tillykke med den dejlige bebs jeg fødte selv en lille dreng på 470 gram i uge 24+4(han var 34% undervægtig også)

det er lidt svært herinde at skrive ALT det man skal komme til at tage hensyn til, men du er velkommen til at skrive en pb, så vi mere kan snakke om det privat, da der er maaange ting om emnet..

Vi var indlagt i 5 mdr, han havde svært ved at slippe iltbehovet, vi blev udskrevet med sonde, da han ikke rigtig ville spise.. han er 1 år og vejer 6 kg, så han er stadig meget lille, og meget tynd også..

for hurtigt at nævne noget, så var det en stor prøvelse for os at få sådan en bette en, emn det var mere pga de 5 mdrs adskillelse.. men skriv en pb, så skal jeg nok svarer på alle spørgsmål så godt jeg kan, og øse uf af egne erfaringer... der ligger også en artikel om vores søn fra ude og hjemme under min profil..

kram signe.

Anmeld

8. maj 2011

camillakrath

Tusind tak for alle jeres svar

Jeg er ked af at jeg ikke får svaret alle enkeltvis, men det hele er lidt kaotisk i tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.